Svet sociálnych sietí v uplynulých rokoch natoľko nabral na obrátkach, že ho chcú mať politici stále viac pod kontrolou. Tí, ktorí majú v tomto virtuálnom priestore státisíce až milióny sledovateľov, totiž dokážu značne zamávať verejnou mienkou v politike aj správaním spotrebiteľa v biznise.

Len vo Francúzsku toto odvetvie presahuje hodnotu stoviek miliónov eur, upozorňuje portál Politico a pripomína, že obchodné značky stále častejšie presúvajú reklamné aktivity na sociálne siete ako Instagram, TikTok či Youtube.

Slávne hviezdy zo sveta šoubiznisu, umenia či športu potom milióny svojich sledovateľov dokážu pomerne ľahko pritiahnuť ku konkrétnym produktom a službám.

Nedoriešenou otázkou však v mnohých prípadoch zostáva, do akej kategórie zaradiť pracovné väzby medzi influencerom a značkou. A ako sa vyhnúť klamlivým obchodným praktikám.

Právny status a zákazy

Do života influencerov sa najnovšie rozhodli zasiahnuť dvaja francúzski politici Stéphane Vojetta zo strany Renaissance a Arthur Delaporte zo Strany socialistov. Podľa nich je „najvyšší čas ukončiť roky komerčných a finančných podvodov“.

Najprv prišli každý s vlastným návrhom, no nakoniec predkladajú spoločný návrh zákona. Má sa ním sprísniť legislatíva, ktorá výrazne zasiahne do aktivít influencerov.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa