Kandidát na primátora hlavného mesta Bratislava Rudolf Kusý nesúhlasí s parkovacou politikou tak, ako ju nastavil súčasný primátor Matúš Vallo. „Moja predstava je taká, že človek by mal mať čo najväčšiu možnosť, nie 100 percentnú, večer v okolí svojho domova zaparkovať. To je tá základná úloha,“ uviedol súčasný starosta mestskej časti Bratislavy Nové mesto Rudolf Kusý v diskusnej relácii týždenníka Plus 7 dní Karty na stôl.
Dôležité je podľa R. Kusého zodpovedať niekoľko otázok. „Za čo by mal vlastne človek platiť? Budujú sa azda nové parkovacie miesta?“ pýta sa starosta.
„Ja si nemyslím, že by Bratislavčania mali za parkovanie platiť. S výnimkou špeciálnych lokalít, kde je naozaj obrovský dopyt a objem vodičov,“ povedal starosta s tým, že reguláciu parkovacích miest si vie predstaviť v mestskej časti Staré mesto alebo v lokalite 500 bytov, prípadne Tehelného poľa v Novom meste. Iná situácia by sa mohla týkať tých, ktorí nie sú obyvateľmi Bratislavy a do mesta dochádzajú. „Mimobratislavskí, nech sa páči, ak sem prídete autom, prosím, zaplaťte. Je to forma regulácie,“ dodal R. Kusý.
Mesto parkovacie miesta nevytvára
Problém parkovacej politiky vidí v kompenzácií služieb obyvateľov. Podľa jeho názoru nie je možné nútiť ľudí, aby presadli z áut do mestskej hromadnej dopravy, ak mesto hromadnú dopravu nezlepšuje, neposilňuje, nedopĺňa, čím je pre obyvateľov málo atraktívna a nepohodlná.
„Máme dokonca novú situáciu, kedy nám štát zakázal parkovanie na chodníkov, takže či už chcete alebo nechcete mať parkovaciu politiku, v podstate máme čas do budúceho septembra vyznačiť na chodníkoch parkovacie miesta, ak chceme, aby sa tam parkovalo, čo podľa mňa iná možnosť nie je,“ dodal s tým, že značenie parkovacích miest na chodníkoch situáciu nerieši a rovnako to nenahradí budovanie nových.
Práve vyriešenie parkovacej politiky bude primátora Bratislavy stáť veľa úsilia, najmä v spolupráci so starostami jednotlivých mestských častí. Zatiaľ však nemá pocit, že by sa do naplnenie tejto úlohy štát ponáhľal. „Toto nie je priorita, je to veľká vec, skôr povinná jazda, ktorá sa musí rýchlo zvládnuť,“ podčiarkol.
Nové mesto Bratislava podrazila
Špecifikom lokality Tehelné pole v mestskej časti Nové mesto podľa starostu je, že ľudia majú problém s parkovaním najmä vo večerných hodinách. Dôvodom je, že sa v blízkosti nachádzajú viaceré športoviská ako Národné tenisové centrum, Národný futbalový štadión, Zimný štadión Ondreja Nepelu, Športová hala Mladosť, či HANT aréna.
Parkovanie sa snažil vyriešiť aj sám, no neúspešne. „Komunikovali sme s mestom, že sme sľúbili ľuďom na Tehelnom poli, že tu bude parkovanie. Prosím, urobte to. Ak to neviete, nechcete, nemôžete alebo nestíhate, tak my to urobíme a potom vám to odovzdáme,“ povedal starosta. Mesto však nebolo schopné potrebné dáta akceptovať, čo viedlo v zbytočným komplikáciám.
Návrhom R. Kusého bolo, aby po určitej hodine mohli parkovať v lokalitách iba rezidenti. „Mesto nás doslova podrazilo a odrazu je možné parkovať kedykoľvek, aj po tej 17-tej, 18-tej hodine, len pochopiteľne za odplatu. Čiže tam išlo mestu o to, aby získalo čo najviac peňazí, s čím my nesúhlasíme,“ uzavrel starosta.
O tom, čo ho presvedčilo o kandidatúre na post primátora mesta Bratislava a ako vníma úradovanie súčasného primátora Matúša Valla sa dozviete v celom rozhovore.