Výstavbu diaľníc a rýchlostných ciest podľa ministra dopravy Andreja Doležala brzdí súčasná legislatíva. Minister chce preto novelizovať príslušné zákony tak, aby počas prípravy a výstavby diaľníc či ciest nebolo nutné aktualizovať štúdie o vykonateľnosti. Práve tie majú podľa A. Doležala zbytočne zdržiavať výstavbu. Nevyhnutné je aktualizovať ich podľa neho iba v dvoch krokoch, a to pri posudzovaní vplyvov na životné prostredie a pred obstaraním zhotoviteľa.
V súčasnosti je potrebné danú štúdiu aktualizovať pred takmer každým krokom pred a počas výstavby diaľníc. „Ten proces prípravy stavby je komplikovaný a aktualizovať štúdiu pred každou ďalšou etapou a fázou prípravy považujeme za zdržiavanie,“ uviedol minister na sociálnej sieti.
Zmenou zákona minister očakáva urýchlenie výstavby diaľníc, ale aj rýchlostnej cesty R4, ktorá je súčasťou nadnárodnej diaľničnej siete Via Carpatia. Výstavba by sa podľa ministra takýmto spôsobom mohla skrátiť až o 18 mesiacov.
S podmienkou aktualizovať štúdiu o vykonateľnosti prišiel Útvar hodnoty za peniaze. Minister A. Doležal tvrdí, že útvar s avizovanou úpravou súhlasí, potrebné je dohodnúť sa iba na právnej forme. Čo konkrétne pod tým myslel, však nie je úplne jasné.
Ušetriť čas sa dá aj ináč
Útvar hodnoty za peniaze (ÚHP) však podľa informácií týždenníka TREND s navrhovaným riešením úplne nesúhlasí. „Tento krok znamená výrazný krok späť pre hodnotu za peniaze v investíciách. Predloženým návrhom sa vypúšťajú hodnotenia ÚHP v skorých fázach prípravy pre väčšinu projektov,“ reagoval Útvar hodnoty za peniaze.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?