Koncert hardrockovej kapely AC/DC si nedávno v bratislavských Vajnoroch pozrelo vyše 100-tisíc ľudí. Mať pod kontrolou podobnú masu ľudí je pomerne náročné. Napriek tomu organizátori presne vedia, koľko peňazí každý z návštevníkov minul na nápoje a stravu. Organizátori sa totiž kamarátia s „Veľkým bratom“. Počas koncertu v areáli zakázali používať hotovosť a platobné karty. Hudobní fanúšikovia si mohli občerstvenie kúpiť výlučne prostredníctvom platobných náramkov s kreditom. Takýto spôsob má byť „prehľadnejší, rýchlejší a transparentnejší“.

Na snímke Jana Červenáková, výkonná viceprezidentka Únie miest a obcí Slovenska.
Neprehliadnite

Výpadok daní môže priniesť pre niektoré mestá existenčný problém už na jeseň

Niektoré prívlastky sedia viac, iné menej. Účastníci si potrebovali vyzdvihnúť náramok a nabiť ho na mieste alebo cez aplikáciu. V prípade prvého dobitia priamo na mieste bol poplatok dve eurá. Návštevník sa tak musel rozhodnúť, akú sumu plánuje minúť. Ak mu ostali po akcii peniaze, mohol požiadať o ich vrátenie. Je to otázne, či v čase, keď je možné platiť mobilom či hodinkami, ide naozaj o rýchlejší spôsob. Ako hlavný dôvod využívania takéhoto systému sa ukazujú práve dáta o platbách.

Ani euro pod pultom

Samotný poskytovateľ platobného systému na svojej webovej stránke uvádza, že výhodou pre organizátora akcie je veľké množstvo štatistík a taktiež konečné vyúčtovanie. Zjednodušene povedané usporiadateľ presne vie, koľko bufety zarobili, a podľa toho pre nich nastaviť poplatky. Do budúcnosti zároveň vie, aké stánky má uprednostniť.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa