2. Z Facebooku odídu mladí
V skratke: Mladí ľudia opustia Facebookové platformy na protest proti zhromažďovaniu osobných údajov, ktorého cieľom je zvýšenie zisku. Pokus materskej firmy Meta získať ich späť je odsúdený na neúspech.
Facebook sa zmení z pulzujúceho centra mladých ľudí na platformu pre starších „boomerov“. Algoritmy Facebooku budú totiž mladých ľudí čoraz viac odrádzať. V lepšom prípade ponúkajú jednotvárne slučky s rovnakým obsahom, alebo ešte horšie, nenávistný obsah a dezinformácie. Vlastný prieskum Facebooku naznačí, že tínedžeri trávia na TikToku 2 až 3-krát viac času ako na Instagrame (čo je najmladšie aktívum Facebooku na sociálnych sieťach) a že s priateľmi najradšej komunikujú cez Snapchat.
Nový názov spoločnosti (Meta) a odčlenenie identity značky s cieľom ochrániť Instagram (aktuálne jeho najcennejšie aktívum) spolu s vytvorením nového produktu šitého na mieru mladým znamená rovnakú stratégiu, akú využívajú tabakové spoločnosti už roky. V roku 2022 si investori uvedomia, že Meta masívne stráca mladú generáciu a tým aj budúci potenciál a ziskovosť firmy. V zúfalom kroku sa Meta pokúsi získať Snapchat alebo TikTok.
Zároveň vyhodí miliardy dolárov na vybudovanie obludného Metaverza. Jeho cieľom bude sledovať používateľov viac než kedykoľvek predtým a dostať mladých ľudí späť do vesmíru platforiem sociálnych médií Meta. Spoľahne sa na premisu, že v technologickom prostredí je najlepšie urobiť prvý ťah. Tento plán však nevyjde, pretože mladí sa skrátka nebudú registrovať.
Dopad na trh: Materská spoločnosť Facebooku Meta startí o 30 percent viac v porovnaní so širším trhom. Bude tak stáť pred výzvou rozdeliť sa na samostatné jednotky, čím rozbije Zuckerbergove sny o monopole.