2. Z Facebooku odídu mladí

V skratke: Mladí ľudia opustia Facebookové platformy na protest proti zhromažďovaniu osobných údajov, ktorého cieľom je zvýšenie zisku. Pokus materskej firmy Meta získať ich späť je odsúdený na neúspech.

Budúcnosť podľa Zuckerberga patrí hologramom a virtuálnej realite.
Zdroj: Facebook/Mark Zuckerberg

Facebook sa zmení z pulzujúceho centra mladých ľudí na platformu pre starších „boomerov“. Algoritmy Facebooku budú totiž mladých ľudí čoraz viac odrádzať. V lepšom prípade ponúkajú jednotvárne slučky s rovnakým obsahom, alebo ešte horšie, nenávistný obsah a dezinformácie. Vlastný prieskum Facebooku naznačí, že tínedžeri trávia na TikToku 2 až 3-krát viac času ako na Instagrame (čo je najmladšie aktívum Facebooku na sociálnych sieťach) a že s priateľmi najradšej komunikujú cez Snapchat.

Nový názov spoločnosti (Meta) a odčlenenie identity značky s cieľom ochrániť Instagram (aktuálne jeho najcennejšie aktívum) spolu s vytvorením nového produktu šitého na mieru mladým znamená rovnakú stratégiu, akú využívajú tabakové spoločnosti už roky. V roku 2022 si investori uvedomia, že Meta masívne stráca mladú generáciu a tým aj budúci potenciál a ziskovosť firmy. V zúfalom kroku sa Meta pokúsi získať Snapchat alebo TikTok.

Zároveň vyhodí miliardy dolárov na vybudovanie obludného Metaverza. Jeho cieľom bude sledovať používateľov viac než kedykoľvek predtým a dostať mladých ľudí späť do vesmíru platforiem sociálnych médií Meta. Spoľahne sa na premisu, že v technologickom prostredí je najlepšie urobiť prvý ťah. Tento plán však nevyjde, pretože mladí sa skrátka nebudú registrovať.

Dopad na trh: Materská spoločnosť Facebooku Meta startí o 30 percent  viac v porovnaní so širším trhom. Bude tak stáť pred výzvou rozdeliť  sa na samostatné jednotky, čím rozbije Zuckerbergove sny o monopole.