Pravidelný zápas Slovákov s infláciou priniesol najlepšie skóre za posledné roky. Júnový výsledok 2,1 percenta síce znamená prehru, ale iba veľmi tesnú. Na víťazstvo bolo potrebné dosiahnuť úroveň pod dve percentá, a na to by stačilo doslova zopár bázických bodíkov. V slovenskom drese sa zaskveli tradiční hráči ako potraviny, nealko, ale aj pivo, víno či pohonné hmoty, ktorí odohrali životný zápas a medzimesačne dokonca zlacneli.
Z pohľadu celej sezóny sa po vzore Slovenského zväzu ľadového hokeja ukazuje veľmi rozumné zveriť aj koučovanie monetárnej politiky zahraničným trénerom pod vedením Christine Lagardovej. Slovensko má pred júlovou inflačnou odvetou vynikajúcu pozíciu. Snáď sa už konečne potvrdí známe „môj dom – môj hrad“, aby sme si mohli spoločne pred obrazovkami zakričať: „Sme majstri inflácie!“
Veľký brat účtuje: Podrobná kontrola platieb? Komerčný sektor predbehol štát
Znie to čudne? Na ekonomickú správu asi áno, ale v prípade športovej žurnalistiky ide o bežný slovník. Najmä teraz, počas olympiády, sa so slovníkom športových komentátorov stretáva aj populácia, ktorá bežne šport nesleduje. Špecifické je aj to, že počas olympiády dostanú komentátori občas šport, ktorému sa inak nevenujú, a preto v ňom nie sú až tak doma.
Dominujú emócie
Komentátori, obzvlášť slovenskí, sa divákov často snažia zaujať encyklopedickými vedomosťami. Kontext je dôležitý najmä v čase, keď sa na športovisku veľa nedeje. Napríklad chôdza na 50 kilometrov nedáva veľa priestoru na dramatické momenty. Aj preto disciplína zanikla a nahradila ju dynamickejšia 35-kilometrová trať. Sú však aj momenty, keď je lepšie byť ticho, lebo situácia na športovisku si to žiada. No práve s tým majú komentátori často problém.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?