Chceme, aby ľudia presadli z áut do MHD. To bola myšlienka, ktorú primátor Bratislavy Matúš Vallo doteraz presadzoval. Menej áut v uliciach znamená čistejšie mesto, viac miesta pre chodcov aj cyklistov a menej problémov s parkovaním.
Doterajšie kroky primátora svedčali o tom, že sa tejto dobrej myšlienky drží. Zriadil vyhradené bus pruhy, avizoval novú parkovaciu politiku, kde sa bude za zaberanie verejného priestoru platiť viac. Dokončil súťaž na zlepšenie Námestia SNP, kde bude menej áut. Lenže prišla koronakríza a plány na intenzívnejšie využívanie MHD mu znemožnila.
Hromadná doprava pandémiou koronavírusu trpí, ľudia necestujú do mesta vôbec alebo len občas, lebo využívajú home office. Ak cestujú, tak radšej individuálne autom, na bicykli či kolobežkou. Takže trpia aj tržby Dopravného podniku Bratislavy či regionálnych dopravcov ako je Slovak Lines, ktorý je zapojený v Integrovanej doprave v meste a okolí. Výpadky tržieb v desiatkach percent aj cestujúcich pláta najmä mesto zo svojho rozpočtu, lebo štát na dopravné podniky akosi pri covid pomoci zabudol.
Väčšina lístkov v bratislavskej MHD zdražie, 15-minútový prestane platiť
Drahšia MHD nie je dostupnejšia
Takže primátor prišiel s geniálnym nápadom. Zdražiť cestovné a to poriadne. A navyše to ešte marketingovo skrývať za dostupnejšiu a lacnejšiu MHD. V realite zlacnie len ročný cestovný lístok o štvrtinu, ktorý ľudia až tak nekupujú. V neistej dobe koronakrízy už vôbec nie.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?