Investori totiž na základe vyhlásenia očakávajú ukončenie tvrdých zásahov proti internetovým spoločnostiam a rozsiahlejšie fiškálne a monetárne stimuly. Vďaka tomu index Hang Seng TECH, ktorý tvoria čínske internetové spoločnosti s najväčšou kapitalizáciou, vystrelil o 10 percenta vyššie. Giganti elektronického obchodu Alibaba, JD.COM a Meituan si po správe pripísali dokonca vyše 15 percent.
Investori začali po zasadnutí nakupovať čínske internetové akcie. Povzbudilo ich, že KSČ vo svojom vyhlásení hovorila o zámere „uľahčiť platformovú ekonomiku (čiže fungovanie elektronického obchodu a iných online platforiem), aby tak dokončila cielenú rekonfiguráciu ekonomických platforiem, ktorá má zabezpečiť neustály dohľad a praktické usmernenie na podporu regulovaného a zdravého rozvoja ekonomiky platforiem“. Niektorí analytici to hodnotili ako zelenú od čínskych úradov a tvrdia, že nákup čínskych internetových akcií predstavuje asymetrický potenciál rastu. Iní to vidia ako začiatok „hry na semafor“.
Čína začala sprísňovať reguláciu týkajúcu sa internetových firiem s cieľom potlačiť protikonkurenčné a monopolné správanie, riziká v oblasti bezpečnosti dát a predátorské online pôžičky v druhej polovici roku 2020. Tento krok však mal korene v snahe KSČ regulovať súkromný kapitál. V dôsledku toho akcie čínskych internetových firiem výrazne klesli.
Prezident Si Ťin-pching sa nedávno pochválil, že KSČ sa podarilo posilniť protimonopolnú politiku a zabrániť neusporiadanej expanzii súkromného kapitálu. Zdôraznil však, že v tom budú úrady pokračovať a poznamenal, že súkromný kapitál sa má zmenšovať alebo rásť v súlade so semaforom, ktorý riadi KSČ. Dodal, že je potrebné využiť pozitívne vlastnosti súkromného kapitálu, zatiaľ čo negatívne vplyvy je potrebné minimalizovať.
„Čínske firmy a ich investori sú účastníkmi „hry na semafor“. Regulačné prostredie sa nezmenilo na tak vypočítateľné a riziká sa nezmenili na tak asymetrické, ako to predpokladali niektorí analytici po vyhlásení ,“ hodnotí Redmond Wong zo Saxo Bank.
- Redmond Wong
Redmond Wong je marketingový stratég v Saxo Markets Hong Kong. Redmond má 30-ročné skúsenosti v oblasti hedžových fondov, private equity, investičného manažmentu, inštitucionálneho predaja a obchodovania na vlastný účet. Ako senior portfólio manažér v BNP Paribas Private Bank v Hong Kongu, bol v globálnom investičnom výbore banky. Ako člen s hlasovacím právom, stanovoval investičné stratégie a portfóliové siete. V posledných rokoch riadil multistrategický hedžový fond. Základom stratégií fondu boli dlhodobé akcie a globálne makroobchody.
- Upozornenie
Upozornenie: Redakcia sa nemusí stotožňovať s názorom autora