Kvôli celosvetovo vysokej inflácii spotrebitelia redukujú svoje výdavky, čo nedobre znáša celý e-commerce segment. Najmä veľkí hráči sa snažia „zlú náladu“ prekonať rôznymi akciami.
V tomto smere sú aktívne najmä streamovacie platformy, keď k stabilnej zostave nedávno pribudol Disney+. Avšak ani obrovský americký retailer Walmart a svetová jednotka v online obchode Amazon nezaostávajú. A práve tento prístup by im mohol vyniesť dobré výsledky, a tým aj priazeň investorov.
Walmart posilňuje v obchodoch aj na online
Najväčší americký retailový hráč Walmart nedávno rozšíril svoje portfólio o ponuku streamovacej služby Paramount Plus. A podľa štatistík médiá a streaming už patria medzi najviac využívané služby.
Walmart, samozrejme, nenecháva nič na náhodu ani v kamenných predajniach s akciou „Rollbacks and More Sale“. Do absolútneho vrcholu roka - Black Friday – zostáva síce ešte vyše mesiaca, ale Walmart už spustil viacero akciových ponúk.
Počet zapojených zákazníkov vo Walmart+ úspešne rastie, keď len v septembri posilnil o dva milióny a dnes počíta 18,5 milióna. Odhady potenciálnej hodnoty spoločnosti Walmart+ hovoria až o 45 miliardách USD. Pre investorov by Walmart vďaka dobrým číslam a všeobecnému poklesu trhov mohol byť zaujímavou príležitosťou.
Amazon:
Nespí ani veľký konkurent Walmartu, firma Amazon. Tá nedávno prišla s dvojdňovou výpredajovou akciou "Prime Early Access Sale" pre členov Amazonu. Keďže spotrebitelia po celom svete obmedzili kvôli vysokej inflácii výdavky, bude pravdepodobne tohtoročný súboj o zákazníka medzi online a offline predajcami tvrdší ako po minulé roky.
Zároveň platí, že každá zľava pred vianočnou sezónou bude pomáhať hodnote služby Prime ďalej posilňovať. Platforma Prime od Amazonu sa snaží získať čo najviac nových klientom. Ako benefit napríklad ponúka americkým klientom ročné členstvo v službe Grubhub+ zdarma.
Treba povedať, že svetová jednotka v online predaji aktuálne dokáže ťažiť zo silného rastu streamingovej služby Amazon Prime. Ak k tomu pridá aj dobré ekonomické výsledky a dokáže profitovať zo súčasnej situácie a využiť aj rast po skončení medvedieho trhu, je pravdepodobné, že jej hodnota opäť porastie.
- Lucia Žárska
- Hlavná analytička brokerskej spoločnosti ProfitLevel. Do jej portfólia patrí webová stránka Mafinn, kde figuruje ako spoluzakladateľka. Jej oblasťou záujmu je vzdelávanie laického publika v oblasti investícii. V brokerskej firme sa venuje hlavne oblasti finančných trhov.
- Upozornenie
Upozornenie: Redakcia sa nemusí stotožňovať s názorom autora