Je rok 2018. Na parlamentný večierok prichádza Mikuláš a koaličným politikom rozdáva cigary a alkohol. Ako sa neskôr ukáže, červený kabát a nalepená brada maskovala Roberta Fica. O päť rokov neskôr sa R. Fico opäť hrá na Mikuláša, tentoraz však pred voličmi. No je tu ešte jeden dôležitý rozdiel. Alkohol a cigarety nerozdáva, ale zdaňuje vyššou sadzbou.
Ani takéto opatrenia však nemusia znamenať stratu jeho popularity. Hoci vláda predstavila konsolidáciu, ktorá má cez vyššie dane a ďalšie opatrenia priniesť takmer dve miliardy, na Slovensku nie je silná voličská skupina, ktorá by nespokojne kričala. Dôvod by pritom bol, keby väčšina očí nehľadela iba na to, čo Mikuláš vyťahuje z vreca.
Zadobre s úradníkmi i malými podnikateľmi
Koalícii sa podarilo nastaviť opatrenia tak, aby budili dojem, že ich zaplatí niekto iný. Šikovne tomu predchádzalo predstavenie trinástych dôchodkov či hypotekárnej pomoci. Bežní ľudia majú nadobudnúť pocit, že štát štedro rozdáva. A keďže voliči sú aj zamestnanci vo verejnom sektore a ich rodiny, je zrejmé, že konsolidácia za žiadnych okolností nesmie znamenať prepúšťanie vo verejnej správe.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?