Analytický útvar ministerstva školstva zverejnil čísla, ktoré šokujú. Až 52-tisíc žiakov základných a stredných škôl sa v čase zatvorených tried vôbec neučilo. Ďalších 128-tisíc nevyužívalo pri výučbe z domu internet, na ktorý sa rezort školstva spoliehal najviac. Išlo o obdobie takmer štyroch mesiacov.

Vedeli sme, že to bolo zlé, ale až do polovice septembra sme netušili, ako veľmi. Dokonca aj niektoré predchádzajúce odhady boli oveľa optimistickejšie, hovorilo sa o tridsiatich tisícoch žiakov. Aktuálne čísla nám dávajú možno lepšiu predstavu o stave nášho školstva než často spomínané PISA testy. Už tie nám dlhé roky ukazovali napríklad to, že deti zo sociálne vylúčených komunít dosahujú horšie výsledky než zvyšok Slovenska. Rozdiely medzi najlepšími a najhoršími boli u nás väčšie než v iných krajinách. Korona tieto nožnice ešte viac roztvorila.

Päťdesiattisíc detí bez prístupu k učeniu nie je jediný dôkaz, že na výučbu na diaľku stále nie sme pripravení. Málokto si uvedomuje, že učitelia nedokážu na diaľku vyučovať žiakov synchrónne, teda tak, že žiaci a učiteľ sú súčasne pripojení cez videočet a hodina prebieha rovnako, ako by prebiehala fyzicky v triede. Toto bežne funguje najmä v niektorých ázijských štátoch s lepšou technickou infraštruktúrou. U nás sa vyučovanie z domu obmedzuje na posielanie úloh a samoštúdium. Je to lepšie než nič, ale nie je to plnohodnotná náhrada.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa