V súčasnosti sa hovorí o tom, že Európska únia chce výrazne podporiť rozvoj elektromobility a pomôcť tak do roku 2030 znížiť emisie približne o polovicu. Nemecká vláda v rámci toho prichádza s ambicióznym plánom nakopnúť nielen infraštruktúru spojenú s elektromobilitou, ale aj trh s elektromobilmi.
Druhá fáza
V Nemecku je to už o druhý plán v priebehu troch rokov. Ten prvý uzrel svetlo sveta ešte v roku 2019 a reguloval trojmiliardovú štátnu investíciu do rozvoja infraštruktúry nabíjacej siete do roku 2023. Aktuálny zámer nemeckého ministerstva dopravy dokonca počíta s počiatočným preinvestovaním 6,3 miliardy eur.
Tzv. Masterplan Ladeinfrastruktur II hovorí okrem iného aj o tom, že do roku 2030 chce mať vláda až štrnásťnásobok elektrických nabíjacích staníc oproti súčasnému stavu. Z aktuálnych 68-tisíc by tak o osem rokov mohol ich počet narásť takmer na jeden milión. Suma 6,3 miliardy eur nemôže pokryť náklady na realizáciu takého masívneho zámeru. Má byť len prvým stimulom, ktorý má k pomôcť predovšetkým tam, kde výstavba staníc a budovanie systémov nie sú financované súkromnými investormi.
Jedným z ďalších naplánovaných cieľov je tiež zvýšiť počet elektromobilov na nemeckých cestách. Želaný stav k roku 2030 je desaťnásobkom aktuálneho počtu, počet by mal teda narásť z 1,5 na 15 miliónov.
Situácia na Slovensku
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?