Jednou zo zlatých prác je komunikácia značky vodky Absolut z portfólia spoločnosti Pernod Ricard Slovakia. Za kampaň Slovensko žije všetkými farbami dostala zlato v kategórii digital agentúra Triad Advertising. Tvárou kampane sa stala Slovenka Natália tmavej pleti. Nosným prvkom bolo online video.

Natália sa v ňom prechádza po nočnom klube v slovenskom kroji. Touto kombináciou Absolut poukazuje na predsudky v slovenskej spoločnosti a vyzýva na vzájomnú toleranciu.

Kreatívny riaditeľ agentúry Triad Advertising Martin Woska uvádza, že veľkú rolu v úspechu kampane zohralo zapojenie slovenskej tradície piesňou Slovenské mamičky. Svoje urobila aj dobre zvolená tvár kampane Natália, ktorá perfektne zosobnila nosnú ideu. Pre značku bolo dôležité aj to, čo spotrebitelia vnímajú podvedome, a to je spojenie značky s klubovou scénou, kam Absolut patrí. Napriek ťažkej téme sa to podarilo.

Kampaň sa nevysielala v televízii, využívala PR nástroje, komunikáciu s médiami a viac ako stovkou influencerov pro bono, sociálne siete, bilbordy, bigbordy a podsvietenú reklamnú vitrínu.

Komunikácia vyvolala rôzne reakcie. Pozitívne aj negatívne. Na Slovensku doteraz neexistovala kampaň, ktorá by tak silno rezonovala v spoločnosti. „Je to jav, ktorý nastáva ojedinele a vždy má obrovský vplyv na vnímanie značky a dlhodobý predaj,“ tvrdí M. Woska.

Predaj sa zdvojnásobil

Táto slovenská kampaň je prvá, ktorá získala zlato na globálnej strategickej súťaži WARC Awards. Ocenili ju na všetkých zahraničných festivaloch, ktoré prihliadajú na efektivitu.

„Pri vymýšľaní bola kľúčová kreatívna platforma značky Absolut, ktorú komunikuje globálne a jej poslaním je otvorenejší svet. Z tej sme museli vychádzať,“ približuje M. Woska.

Zlatý potlesk pre Absolut a Burger King. V čom vynikli najúspešnejšie reklamy

„Určite sa oplatí investovať do dobrej kreativity,“ tvrdí Martin Woska z Triad Advertising. Zdroj: triad advertising

Jedným z cieľov bolo podporiť predaj produktu

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa