Pre online nakupovanie sa začína najsilnejšie obdobie v roku, keďže sa blíži obdobie intenzívnych vianočných nákupov či predvianočných akcií, ako je populárny Black Friday. Mnohí Slováci aj po pandémii uprednostňujú nakupovanie online, pretože o nákupe môžu dobre premýšľať a zároveň si porovnať a vybrať najlepšiu cenu. Obchodníci sa zhodujú, že vzhľadom na súčasnú ekonomickú situáciu budú Slováci v nákupoch opatrnejší a viac budú míňať vo výpredajoch. 

Rast smart produktov

Do Vianoc už neostáva veľa času a obchodníci sledujú, že ľudia už vo veľkom vyhľadávajú na weboch typicky vianočné kategórie, ako sú hračky, mobilné telefóny, televízie či športové vybavenie. Zaujímavosťou sú aktuálne štatistiky nákupného poradcu Heureka.sk, podľa ktorých budú jedným z tohtoročných hitov aj bábiky Barbie. Záujem o ne totiž medzimesačne vzrástol až o 467 percent. 

Obľúbeným darčekom sú každoročne aj domáce spotrebiče, kde obchodníci vnímajú, že pre zákazníkov sú čoraz dôležitejšie parametre energetickej úspornosti. Aj z dôvodu energetickej krízy sa práve toto kritérium posilňuje. „Zákazníci teraz vyberajú predovšetkým energeticky úsporné modely, ktoré šetria nielen životné prostredie, ale aj ich peňaženku. Ich návratnosť sa totiž s rastúcimi cenami energií výrazne skrátila,“ hovorí Pavla Hobíková, PR manažérka a hovorkyňa spoločnosti Mall. 

Záujem tiež rastie o smart elektroniku, ktorá už zďaleka neznamená len telefóny a televízory. Smart produkty už dlhodobo patria medzi najrýchlejšie rastúci segment, ktorý dnes zasahuje prakticky do všetkých oblastí života a je zastúpený vo väčšine kategórií naprieč sortimentom. „Múdre“ dnes môžu byť napríklad žiarovky, osobné váhy, vysávače, ale aj čističky vzduchu, kamery, rýchlovarné kanvice, alarmy či kávovary. Produkty pre smart domácnosti si čoraz častejšie obľubujú aj Slováci. K najpredávanejším patria bezdrôtové reproduktory a smart osvetlenia.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa