V súčasnosti je EV9 nefalšovaná vlajková loď automobilky Kia v Európe. Ide o najväčší, najpriestrannejší a najluxusnejší model s logom Kia na kapote a zároveň patrí medzi najpokročilejšie vozidlá na trhu. EV9 vyniká neuveriteľným komfortom, je perfektne odhlučnená, disponuje výborným podvozkom, ktorý zaručuje ničím nerušenú jazdu. Jej pohon je hravý, ponúka dostatočný výkon v každej jazdnej situácii. Má prémiové zrýchlenie a dynamiku, a to napriek vysokej hmotnosti vozidla.

Na druhej strane vysoká hmotnosť a rozmery karosérie sa citeľne prejavujú na spotrebe elektrickej energie. 

Výnimočné nabíjanie

V zimných podmienkach sa v podstate vždy pohybuje nad úrovňou 30 kWh/100 km, pričom počas testov som dosiahol priemer približne 34 kWh/100 km – väčšinu trás tvorili jazdy po diaľnici. Predpokladám, že pri priaznivejších teplotách by spotreba klesla pod 30 kWh/100 km. Ak by sa pohybovala v rozmedzí 25 až 30 kWh/100 km, považoval by som to za dobrý výsledok. V kontexte chladného počasia hodnotím efektivitu ako priemernú, no dodávam, že vysoká spotreba je vzhľadom na veľkosť a výkon vozidla pochopiteľná. V porovnaní s niektorými menšími a slabšími konkurentmi sa de facto spotreba EV9 javí ako veľmi dobrá.

Našťastie vyššiemu apetítu tu vďaka pokročilej 800 V architektúre sekunduje superrýchle nabíjanie. Aj pri mrazivých teplotách sa dokázala EV9 nabíjať stabilne výkonom až 170 kW, čo je skvelé. Aj keď s narastajúcou kapacitou batérie klesal nabíjací výkon, pri 95 percentách sa ešte stále pohyboval na úrovni slušných 27 kilowattov. Vzhľadom na mráz a aktuálne trhové štandardy ide o fantastický výsledok.

Skvelý interiér

Interiér vozidla je špičkový a nenecháva miesto na výhrady. Všetko je navrhnuté tak, aby maximálne vyhovovalo potrebám a pohodliu vodiča a pasažierov. EV9 je nielen technologicky pokročilé, ale aj praktické a pohodlné vozidlo na každodenné použitie. Nerozumiem však, prečo v tomto dobre vybavenom SUV chýba bezdrôtový Apple CarPlay. Okrem toho som si všimol, že lakťová opierka vo vozidle výrazne vŕzga, čo je veľmi rušivé. Je ťažké povedať, či ide o problém špecifický pre testovaný exemplár alebo o širší problém výrobnej série.

Napriek malému zaváhaniu považujem interiér za veľmi kvalitný, či už hovoríme o technológiách, infotainment systéme alebo dokonca o spracovaní klimatizácie. Kia EV9 vyniká vnútorným priestorom a modularitou interiéru. Sedadlá v druhom rade sú navrhnuté tak, aby boli posuvné a umožňovali široké spektrum nastavení. 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa