V ďalších zahraničných médiách si zase prečítate tipy na cestovanie po Severnom Macedónsku, pobaltských a zakaukazských krajinách... Len o Slovensku nikde nič, hoci leží v strede Európy a z jej „západu“, ktorý sa ráta od Rakúska, je to sem bližšie ako do väčšiny spomínaných krajín. Z európskych krajín sa vari už len Moldavsko v rôznych turistických tipoch spomína tak málo.

Aj to je dôsledok absolútneho dlhoročného nezáujmu krajiny o svoju prezentáciu navonok. O tom sa v turistickej brandži hovorí prakticky od vzniku Slovenska a za desaťročia sa nič nezmenilo. A keď, tak skôr k horšiemu, lebo už tretí rok nemá Slovenská republika ani svoj národný tourist board – marketingovú centrálu, ktorá všade v zahraničí robí propagáciu krajiny.

Trefne to pomenoval na konferencii Horeca Manažment v marci tohto roku Bohuš Hlavatý, predseda Predstavenstva Tatry mountain resorts, najväčšej firmy podnikajúcej u nás v turizme: „Každý rozumel, že Slovenská agentúra pre cestovný ruch [SACR], ktorá propagáciu krajiny robila, nemôže fungovať tak, ako fungovala. Ale každý tiež rozumel tomu, že nemôže zaniknúť. A predsa ju ministerstvo dopravy a výstavby zrušilo.“

Turizmus je na Slovensku stále na chvoste záujmu

Banská Štiavnica, Kalvária foto Tomáš Mlynárik) Zdroj: Tomáš Mlynárik

Boom cestovania nás obišiel

To, že Slovensko je pre zahraničie veľká neznáma, sa prejavilo minulý rok aj v štatistikách o príjazdovom turizme. Kým vo svetovom aj v európskom meradle zažil druhý najlepší rok od krízy v rokoch 2009-2010 a prírastok zahraničných návštevníkov (ktorí v inej krajine aspoň raz prespali) bol šesť percent oproti roku 2017, Slovensko cestovateľský boom obchádza.

Prírastok síce

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa