O tuneli Karpaty, ktorý by prepojil diaľnicu D1 s diaľnicou D2, sa vážnejšie hovorí už takmer dekádu. V pláne výstavby diaľničnej siete je zakomponovaný ako kritický úsek obchvatu Bratislavy, ktorý nesie označenie D4. Keby sa dokončil, spojila by sa stupavská križovatka s križovatkou D1-D4, čím by doprava z Česka, bratislavského závodu Volkswagenu a potenciálne aj z Rakúska mohla pri napojení na D1 obísť hlavné mesto.
Ide o peniaze
„Hlavné mesto a okolie čelia denným kongesciám, najmä na úseku D2 od Stupavy do centra mesta. Situácia na D2 začína byť kritická, najmä počas ranných a popoludňajších špičiek. Tunel by mohol riešiť najmä tranzitnú dopravu medzi Českou republikou a Maďarskom,“ hovorí Lucia Forman z Bratislavského samosprávneho kraja. Bratislavská D1 patrí k najvyťaženejším úsekom ciest na Slovensku, keď niektorými jej časťami prejde viac ako stotisíc áut denne. Tunel Karpaty by mohol podľa štúdie Útvaru hodnoty za peniaze (ÚHP) prispieť odbremením potenciálne až o 20-tisíc vozidiel. Napriek tomu, že je to vysoké číslo s pozitívnym prínosom pre Bratislavu, ide aj o peniaze. A tie sú v súčasnosti nedostupnejšie ako kedykoľvek predtým.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?