Najzásadnejšou novinkou v rámci uvedenia modernizovanej Toyoty Corolla je prítomnosť hybridného pohonu piatej generácie – toho, ktorý netreba dobíjať. O pohon sa naďalej starajú spaľovacie jednotky so zdvihovým objemom 1,8 a 2,0 litra, ale elektromotor má výkon zvýšený o 17 kW (23 k), na celkových 70 kW (95 k).
Vďaka tomu je možné pri akcelerácii držať otáčky spaľovacích jednotiek o 300 až 500 ot./min. nižšie, čo pocítite na nižšej hlučnosti pohonu. Pri akcelerácii sú spaľovacie motory tichšie približne o 2 dB.
Spolu s nižšou hlučnosťou by mal vodič čerpať z odlišného nastavenia reakcií hybridného pohonu na pokyny plynového pedálu, ktoré budú prirodzenejšie. Čiastočne eliminovaný je neobľúbený efekt prevodovky e‑CVT pri plnej akcelerácii.
Motor si už nenahodí konštantné otáčky, ktoré bude držať, ale postupne s nimi bude pracovať tak, aby mal čo najprirodzenejší prejav.
Trakčný lítiovo-iónový akumulátor je ľahší až o 18 kg, fyzicky menší, no ponúka vyšší výkon, čo umožnilo zvýšiť výkon elektromotora. Systémový výkon pohonu spojeného s 1,8-litrovým benzínovým motorom stúpol na 140 koní, vďaka čomu sa čas potrebný na akceleráciu na 100 km/h znížil o 1,7 sekundy a klesol pod desať sekúnd.
To už znamená veľmi použiteľnú dynamiku. Tento pohonný systém stovku pokorí v priebehu 9,2 sekundy, pričom má emisie na úrovni 102 g/km – napriek vyššiemu výkonu sa nepohli smerom nahor.
Dynamickejší dvojliter stovku pokorí v priebehu 7,5 sekundy, pričom po novom znižuje priemerné emisie o 3 g/km, na 107 g/km. Ak premýšľate, ktorý z týchto agregátov uprednostniť, vedzte, že 1,8-litrový odporúčam vodičom, ktorí chcú maximalizovať pomer ceny a výkonu vozidla a držať náklady spojené s jeho prevádzkovaním na minime. Silnejší dvojliter má vyššiu spotrebu, ale dynamicky ponúka podstatne viac. Závisí iba od zákazníka, ktoré hodnoty uprednostní.
Elektrický mestský režim
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?