Nový Range Rover Sport SV sa môže pochváliť ohromujúcou rýchlosťou, pričom si zachováva pôsobivú úroveň komfortu a terénnych schopností. Vnútri luxusná obývačka, zvonka drifter páliaci gumu alebo offroad brodiaci sa riekou? Prečo by to všetko nemalo byť v jednom aute? Briti si povedali let's go! A stvorili neuveriteľný univerzál.
Úžasný pohon
Z hľadiska výkonu ťažko slovami vyjadriť, aký obrovský skok vpred urobil Range Rover Sport SV nad rámec štandardného auta. Transformačné boli najmä zmeny na zavesení kolies, vďaka čomu SV patrí k najostrejším modelom vo svojej triede. Predchodca Sport SVR mal päťlitrový kompresorový osemvalec z Jaguara, novinka má 4,4-litrový vidlicový osemvalec s dvoma turbodúchadlami a mildhybridnou technológiou. Ten má pôvod v Bavorsku, ale overenú techniku BMW si do parády vzal Range Rover a ešte ju vylepšil.
Vzduchové odpruženie pre maximálny komfort, vzájomne hydraulicky prepojené nastaviteľné tlmiče nahrádzajúce aj stabilizátory, natáčanie zadných kolies kvôli vyššej agilite, dôvtipné uzávierky diferenciálov a zníženie svetlej výšky o pätnásť milimetrov (po stlačení tlačidla SV na volante) pre lepší športový zážitok, to je kombinácia prvkov, ktorá mohutnému SUV zaručuje nadpozemské jazdné vlastnosti. Zatiaľ čo niektoré systémy riadenia všetkých štyroch kolies nedávajú pocit, že by sa nápravy celkom synchronizovali, tu je prepojenie prirodzené, presné a vzbudzuje dôveru. Takto zložený podvozok vám umožní naplno využiť všetky konské sily motora V8.
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h je ohromujúce. Vďaka príplatkovým 23-palcovým karbónovým diskom kolies Edition One, ktoré znižujú neodpruženú hmotnosť o výrazných 70 kilogramov, to testovací exemplár zvláda za 3,6 sekundy. Kabína je však veľmi dobre odhlučnená a zvuk osemvalca pohlcuje tak efektívne, že aj v športovom nastavení sa za volantom cítim komfortne.
Uhlíkovo-keramické brzdy s kontrastným žltým zafarbením strmeňov prezrádzajú, že toto nie je bežné SUV, a auto spomaľujú fenomenálnym spôsobom bez náznakov vädnutia, takže viem, že sa na ne môžem spoľahnúť. Pocit z riadenia pripomína oveľa nižšie a ľahšie auto, hoci Sport SV váži mamutích 2 560 kilogramov.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?