To je len malá ukážka, ako rastúci sektor, ktorý sa po Bratislave naplno etabloval aj v Košiciach, ovplyvňuje mikroprostredie tunajšej ekonomiky. A jeho globálny vplyv už tradične potvrdzujú aj štatistiky TRENDU.
Pol druha tisícky nováčikov
Celkové čísla sú aj tento rok povzbudivé. V osemnástich servisných centrách IT firiem, o ktorých TREND získal údaje, pracovalo koncom vlaňajška viac než 22-tisíc ľudí. Je to o pol druha tisícky viac než na sklonku roku 2015. V percentuálnom vyjadrení sa dynamika nárastu ešte zrýchlila. Kým predvlani počet pracovníkov medziročne stúpol o štyri percentá, v minulom roku to bolo o bezmála osem percent.
Až na zopár výnimiek rástli všetky servisné centrá. Najvýraznejšie nových ľudí (už tradične) prijímali v IBM, ktorej International Services Centre v Bratislave a Košiciach atakuje 5,5-tisícovú hranicu. Oficiálne sa síce firma k vývoju svojej slovenskej „digitálnej fabriky“ nevyjadruje, ale údaje z verejne dostupných zdrojov, ako je portál Profesia.sk, naznačuje, že sa uvažuje o otvorení tretej lokality, Banskej Bystrice.
Naďalej rástol i košický T-Systems. V trojici jeho centier obsadili vyše dvesto nových pozícií, celkovo ich koncom roka mali bezmála
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?