Do hry vstupujú aj hráči novej ekonomiky, ktorí cítia príležitosť. Jedným z nich je taxislužba Lyft, najväčší konkurent Uberu. Jeho divízia Lyft Level 5, ktorá sa zameriava na vývoj samojazdiacich áut, sa nedávno rozrástla o tím firmy Blue Vision Labs.

Za technologickým start-upom z Londýna stojí trojica zakladateľov zo Slovenska. TREND sa zhováral s jedným z nich, Petrom Ondrúškom, ktorý je zároveň CEO spoločnosti. V novembri prišiel do Bratislavy ako spíker konferencie FutureNow.

V čom spočíva technológia, ktorú vyvíjate?

Vyvíjame platformu pre rozšírenú realitu [Augmented Reality – AR], čo je vlastne virtuálna informačná vrstva nad skutočnou realitou, ktorú vidíte prostredníctvom špeciálnych AR okuliarov alebo na displeji mobilu. Aby AR fungovala, zobrazovala sa presne tam, kde má, potrebujete s centimetrovou presnosťou vedieť, kde sa okuliare alebo mobil nachádzajú. My tento problém riešime.

Na určenie presnej polohy zariadenia predsa slúži GPS.

GPS nie je na tieto účely dostatočne presné. Funguje s odchýlkou plus-mínus desať centimetrov.

Za 100 mil. USD podľa kuloárnych informácií Lyft kúpil start-up trojice talentovaných Slovákov

Ako dosahujete vyššiu presnosť?

Základom je veľmi presná 3D mapa celého mesta alebo nejakej lokality, ktorá 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa