Slováci patria medzi najkonzervatívnejšie národy na kontinente. Aspoň čo sa týka sociálnych sietí, komunikátorov a platforiem na zverejňovanie videa. Vyplýva to z výsledkov bleskového prieskumu Eurobarometra zverejnených v novembri.

Najpopulárnejšou sieťou pod Tatrami zostáva Facebook, ku ktorému sa aspoň raz týždenne pripojí 69 percent populácie. V západnej Európe je pritom prvý projekt Marka Zuckerberga už za zenitom, napríklad v Nemecku naň chodí len 49 percent ľudí.

Nehasnúca obľúbenosť Facebooku na Slovensku vynikne zvlášť v porovnaní s jeho najstarším konkurentom, sieťou X, doposiaľ známou viac pod skorším názvom Twitter. Ten sa v krajine nikdy poriadne neuchytil, v súčasnosti ho používa iba sedem percent Slovákov, čo je vôbec najnižší podiel v Európskej únii.

Otĺkanec Twitter

Prečo? Podľa zakladateľa komunikačnej agentúry Neopublic Štefana Vadocza mala sieť s modrým vtáčikom v znaku v začiatkoch silnú konkurenciu. „Na Slovensku boli v čase nástupu Twittera populárne najmä krátke správy SMS. Zároveň bola populárna slovenská sieť Pokec a sieť Jaiku, ktorú časom odkúpil Google a neskôr ju uzavrel,“ vymenúva súperov, ktorí sa takisto špecializovali na zverejňovanie krátkych správ.

„Twitter na Slovensku nikdy nedosiahol takú minimálnu kritickú masu spomedzi mienkotvorných ľudí, aby spustil efekt snehovej gule a stal sa plnohodnotnou platformou na odborné a spoločenské diskusie,“ pripája ďalšiu príčinu riaditeľ PR agentúry Ami Communications Slovakia Peter Chalmovský. Kanálom pre odbornú verejnosť a politické aj spoločenské témy sa tak na Slovensku namiesto Twittera stal Facebook.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa