Veria otváraniu ekonomiky po pandémii, vezú sa na vlne online produktov v covidovom čase a zarábajú miliardy. Aj tak by sa dali charakterizovať veľké americké technologické firmy, známe pod skratkou FAANG, kde patrí Facebook, Amazon či Google.
Väčšina z nich ohlásila minulý týždeň výborné hospodárske výsledky za prvý štvrťrok. Zarábali napriek pandémii, keďže ľudia ich technológie ako online nakupovanie, četovanie, telefonovanie či cloudové služby využívali vo veľkom aj počas karantény. Pozitívne čísla o ich hospodárení sa však neukázali na cenách ich akcií. Po počiatočnom optimizme ich cena skĺzla dole.
Akcie Applu sa zosunuli v priebehu týždňa na 133 dolárov. Podobne dopadol Microsoft. Amazonu akcie vzrástli po oslnivých výsledkoch len o necelé percento. Svetlou výnimkou bol Facebook, ktorého akcie sa držali nad 330 dolármi, aby neskôr klesli na 325 dolárov. Odborníci tvrdia, že ich akcie sú nadhodnotené a trhy ich výsledky zarátali do cien predčasne. Technologické giganty zarobili najmä na svojom core biznise, ale nerozpakujú sa investovať ani do nových cloudových služieb a najmä do online reklamy.
Top udalosti vo financiách: Optimizmus na trhoch ženie investorov smerom k bubline
Google zarába aj na cloude
Americká spoločnosť Alphabet, ktorá je majiteľom internetového vyhľadávača Google, získavala v prvom kvartáli najmä na reklame, cloudových aktivitách firiem a rastúcom využívaní internetových služieb.
Čistý zisk firmy v prvom štvrťroku vzrástol o viac ako 160 percent, na 17,9 miliardy dolárov. Celkové tržby spoločnosti sa medziročne zvýšili o 34 percent, na 55,3 miliardy dolárov. Len kanál YouTube priniesol tržby vo výške šesť miliárd dolárov, čo bol skoro 50-percentný nárast. Firma, ktorá vlastní najpoužívanejší vyhľadávač, investovala veľa aj mimo svojho core biznisu do cloudových služieb. Oplatilo sa, keďže na nich utŕžila viac ako štyri miliardy dolárov, čo bol nárast o 46 percent.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?