Značka MG oslovila v prvom rade motoristov, ktorí dbajú na rozpočet, tým, že cenou dramaticky podliezla konkurenciu a urobila to aj vo veľmi obľúbenej triede stredne veľkých SUV. Pri jej novinke HS sa cena začína na hodnote 26 990 eur. Testovaná verzia mala automatickú prevodovku, čo jej cenovku posunulo na 29 190 eur. Aj to je však stále veľmi slušné. Zároveň čínska značka nie je vôbec skúpa, čo sa týka výbavy.

Moderný pohon

Benzínové MG HS má 1,5-litrový prepĺňaný motor s výkonom 170 koní a krútiacim momentom 275 Nm. Tento motor umožňuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za menej ako desať sekúnd – slušný priemer. V praxi mi však prekážalo, že pri prudkom zošliapnutí plynu auto potrebovalo približne sekundu na reakciu. Pri zrýchľovaní motor pôsobí napäto, s výrazným a drsným zvukovým prejavom, ktorý sprevádza postupné naberanie rýchlosti.

Štvorvalec s vysokou tepelnou účinnosťou až 38 percent má piesty s chladeným dnom, medzichladič stlačeného vzduchu chladený vodou, elektricky ovládané vodné čerpadlo či turbodúchadlo s premenlivou geo-metriou lopatiek s elektrickým pohonom s rýchlou reakciou. Turbo dokáže už za 1,7 sekundy zvýšiť krútiaci moment motora z 20 na 220 Nm pri dvetisíc otáčkach za minútu.

Sedemstupňová dvojspojková prevodovka je najslabším článkom v pohonnom reťazci, ktorý sa končí na prednej náprave. MG sa chváli vysokou kombinovanou účinnosťou 92 percent, ale jej prejav sa mi nepáčil. Pritom technologicky je veľmi pokroková, veď ako prvá na svete má tri oddelené olejové náplne (pre spojku, prevody a hydraulické ovládanie radenia), ktoré predlžujú životnosť a zvyšujú spoľahlivosť. Dynamika vozidla je priemerná. Zatiaľ je k dispozícii iba jedna motorizácia, už o niekoľko mesiacov sa však očakáva rozšírenie ponuky o nový plugin hybrid, ktorý by mal priniesť lepšie dynamické vlastnosti. Ak je dynamika priemerná, výhodou by logicky mohla byť aspoň nízka spotreba. Ale nie je to tak. Celkový týždňový priemer na úrovni 8,5 l/100 km nepovažujem za najlepší, ak výrobca udáva 7,6 a chváli sa početnými vylepšeniami účinnosti.

HS trpí aj typickými súčasnými neduhmi: nezmyselným pípaním a zvonením rôznych bezpečnostných systémov. To ma rozptyľovalo tak, až som sa pristihol, že sa pravidelne pozerám na displej, aby som zistil, v čom je problém, čo aktivuje ďalšie varovanie, ktoré hovorí, že by som mal venovať pozornosť premávke. Vypínanie je komplikované.

Technické parametre

Motor benzínový štvorvalec
Pohon predné kolesá
Max. výkon 125 kW (170 k)
Max. krútiaci moment 275 Nm
Prevodovka samočinná sedemstupňová
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 9,6 s
Max. rýchlosť 195 km/h
Batožinový priestor 507 l
Spotreba WLTP 7,6 l/100 km
Cena verzie od 31 890 eur

Výborný interiér

Zvnútra aj zvonku spĺňa MG HS mnohé z požiadaviek súčasných SUV strednej veľkosti: veľká mriežka chladiča, svetelná lišta, zadná časť mierne podobná kupé. Interiér sa môže pochváliť dvoma 12,3-palcovými obrazovkami, praktickými fyzickými tlačidlami a športovým volantom s plochým dnom, ktorý dotvára ucelený príjemný dojem. Kvalita interiéru vynikne najmä vtedy, ak berieme do úvahy cenu. Informačno-zábavný systém však zaostáva za kľúčovými rivalmi. Väčšina povrchov je pokrytá mäkkými materiálmi, len nižšie na paneloch dverí alebo na stredovej konzole začnete nachádzať tvrdé a na dotyk lacnejšie plasty. To je však bežné. Na zadných sedadlách je priestorová ponuka štedrá a dostatočná aj pre dve dospelé osoby. Nečudo, veď auto má rázvor o 45 mm dlhší a je o 14 mm širšie, než bol predchodca. Miesto nad hlavou má aj rezervu a pod prednými sedadlami je priestor na zasunutie chodidiel. Najnovšie MG HS má vnútri zväčšený priestor, a tak by malo byť ideálne pre rodiny. Môže to tak byť aj vďaka cene a príjemnému interiéru, no rodinnému rozpočtu by určite prospela nižšia spotreba.

Ako celok predstavuje MG HS zaujímavú alternatívu v segmente stredne veľkých SUV, najmä vďaka cene. Ponúka priestranný interiér, bohatú výbavu a moderný dizajn. Prevodovka a samotná motorizácia nenadchli, konkurenti cenový deficit zväčša vyvažujú dynamikou, prípadne efektivitou. 

Novinky

Enyaq sa zmení
Škoda Enyaq patrí medzi úspešné elektromobily a dostane šancu ďalej rozvíjať svoj príbeh. Prejde faceliftom, ktorý ju priblíži k novému typu Elroq. Oba modely, klasické SUV i kupé, prešli úpravami aerodynamiky, ktoré prispeli k predĺženiu dojazdu. Napríklad Enyaq Coupé má lepší koeficient vďaka skosenej strešnej línii. Pohony sa zásadne meniť nebudú.

Krásna štúdia od Renaultu
Renault plánuje dosiahnuť uhlíkovú neutralitu do roku 2040 v Európe a o desať rokov neskôr na celom svete. Jeho koncept vodíkového vozidla Emblème má mať dojazd až tisíc kilometrov, v meste využíva 40 kWh akumulátor.

Elektrická Vitara
Nový model v portfóliu značky Suzuki a jej prvý elektromobil má označenie e-Vitara a bude sa predávať paralelne s aktuálnou generáciou. Ponúkne dve rôzne kapacity batérií: 49 kWh a 61 kWh. Tri výkonnostné verzie vrátane pohonu 4x4 budú mať výkon od 106 kW (144 k) do 135 kW (184 k).