Keďže Matador, ktorý väčšinovo patrí rodine Rosinovcov, už raz kľúčový biznis opustil (keď pred necelou dekádou odpredal výrobu pneumatík nemeckému Continentalu), objavili sa hneď úvahy, či slovenská skupina tento krok nezopakuje.
Z prostredia Matadoru však zaznievali hlasy, že automotive biznis nechce opustiť. „My plánujeme dlhodobo zostať v tomto segmente. Transakcia nie je o tom, že by sme sa začali pomaly sťahovať z automotive biznisu. Naopak, chceme naše kapacity ešte viac posilniť a stať sa globálnym hráčom,“ uviedol vtedy generálny riaditeľ spoločnosti Martin Kele.
Neprešiel rok a Matador oznámil, že púšťa Portugalcom vo svojej divízii Matador Automotive Vráble väčšinu a ide do minority. Sodecia zvýši svoj podiel zo zhruba tridsať na šesťdesiat percent. Ako vysvetľuje šéf oddelenia fúzií a akvizícií Matador Holdingu a bývalý profesionálny moto jazdec Štefan Rosina mladší, aktuálna transakcia bola súčasťou dohody, ktorú so Sodeciou uzavreli pri jej vstupe. Portugalci mali opciu na nákup ďalších približne tridsiatich percent, ktorú teraz využili.
„Mali sme dohodu, že najprv získajú minoritu a tento rok by prešli do majority. Z ich strany bola podmienka, že musíme ako Matador za ten čas splniť určité ekonomické parametre, čo sa nám aj podarilo,“ hovorí Š. Rosina mladší. Cenu transakcie strany nezverejnili.
Presun vývojových kapacít
Súčasťou obchodu bude aj
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?