Zažiť Range Rover Evoque na vlastnej koži – aké to je? Aj keď sa jeho súčasná podoba nezdá vzdialená od modelu prvej generácie, prešiel na úplne novú úroveň technológií. Jeho motor je už elektrifikovaný, v prípade nášho diesla ide o mild hybrid. Skvelá kombinácia pomáha dosahovať vysokú efektivitu aj v reálnej premávke. Evoque prináša spojenie elektrifikácie a komfortu. Luxusný automobil s výkonom 204 koní a pohonom všetkých kolies ponúka vynikajúcu izoláciu hluku a offroadové schopnosti, hoci jeho ovládanie a dynamika sú skôr nenáročné. Poďme si to rozmeniť na drobné.

Aj na elektrinu

Pod kapotou v tichosti pracuje naftový štvorvalec s výkonom viac než dvesto koní, nechýba tu prepracovaný pohon všetkých kolies a automatická prevodovka s deviatimi stupňami. Mild hybrid pocítite ako vodič vtedy, keď sa pri tempe nižšom ako 18 km/h deaktivuje spaľovací motor a vy bez neho bezpečne dokončíte manéver, napríklad v prípade, ak dochádzate na križovatku či parkovacie miesto. Vozidlo je totiž práve vďaka mildhybridnej povahe plne ovládateľné až do zastavenia. To je výnimočné, pretože väčšina vozidiel s obdobnou technológiou nedokáže bez spaľovacieho motora prejsť ani meter. Až na túto situáciu si však elektrickú vetvu pohonu nemáte ako uvedomiť.

Evoque s motorom D200 cieli na pokojnejších vodičov, ktorí radi trávia svoj čas na diaľniciach, kde sa ukáže jeho efektivita a dobré odhlučnenie. Je však doma aj v mestách. Tam ho ocenia šoféri, ktorí sa zameriavajú na luxus a pohodlie. Na predných dvoch miestach je to plnohodnotný Range Rover, vzadu už vidno, že Evoque je najmenší model v produktovom portfóliu výrobcu a miesto pre dospelých je tesné – hoci aktuálnej generácii vzrástol rázvor náprav z 2 660 na 2 682 milimetrov. Kufor nie je prehnane veľkorysý, no s kapacitou od 472 do maximálne 1 156 litrov si bez problémov vystačí aj rodina.

Skvelé odhlučnenie

Napriek extravagantným 20-palcovým pneumatikám, ktoré majú, prirodzene, pomerne limitovanú schopnosť vnútorného tlmenia, dokáže Evoque veľmi suverénne zakrývať nedokonalosti vozovky. Noblesný Brit vo mne zanechal dojem veľkej pohody a sebaistých jazdných vlastností, najmä na diaľnici. O to prekvapivejšie je, že krátke priečne nerovnosti sa niekedy prenesú do tela citeľnejšie, než by sa mi páčilo. Za to však môžu aj spomínané veľké kolesá.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa