TREND dlhodobo zaznamenáva údaje o takmer dvoch desiatkach takýchto centier, ktoré prevádzkujú ítečkové firmy. Z tých aktuálnych vyplýva, že hoci sa počet pracovníkov vlani v globále veľmi nezvýšil, väčšina centier rástla, pokiaľ ide o kompetencie a význam pre materské koncerny.

  • Na konci článku nájdete Najväčšie servisné centrá za rok 2017

Rozvoj talentov

Počet ľudí, ktorí pracujú v slovenských podnikových a delivery centrách ítečkových firiem, za posledné štyri roky stúpol o 15 percent. Vlani vzrástol „len“ o necelé percento, čím mierne prekročil úroveň 22-tisíc obsadených pracovných pozícií.

Niektoré firmy sú naďalej na dynamickej rastovej trajektórii, v iných zasa ľudí ubudlo. Najviac nováčikov nabrali Dell (210), A&T (165), Deutsche Telekom Services Europe (150) a Accenture Technology Solutions (130). Naopak, poklesy zaznamenali Enterprise Services (-230), T-Systems a delivery odnož Accenture (-110).

Hlavný vývojový trend naprieč celým sektorom je pokračujúca zmena štruktúry centier, čo sa týka pracovnej náplne a najmä jej sofistikovanosti.

Ilustrovať ho možno na 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa