Počet vozidiel registrovaných na Slovensku presiahol 3,6 milióna. Za posledných dvadsať rokov sa tak množstvo áut na slovenských diaľniciach, cestách a hlavne na uliciach a parkoviskách takmer zdvojnásobilo. Väčšinu svojho „života“ totiž automobily strávia parkovaním.

Ulice slovenských miest, ktoré musia pojať väčšinu každoročného prírastku nových aj ojazdených áut, pritom nie sú nafukovacie. Magistráty prakticky všetkých veľkých miest preto zaviedli parkovaciu politiku založenú na parkovacích zónach, spoplatnenom státí pre návštevníkov a zvýhodnenom predplatnom pre rezidentov. A tam, kde tak ešte neurobili, to zväčša už majú v pláne. Dátová redakcia TRENDU sa pozrela na to, koľko kde dnes parkovné stojí.

Dobrá správa pre motoristov hneď na začiatok: V porovnaní so západnou a severnou Európou je parkovanie na Slovensku stále „za facku“. Ani v centrálnych zónach najdrahších miest, medzi ktoré patria Bratislava, Piešťany, Trenčín alebo Poprad, nepresiahne účet za dvojhodinový pobyt v špičke pracovných dní hranicu štyroch eur.

Len euro za hodinu

Podľa reportu Global Parking Index, ktorý vydala organizácia Parkopedia, bola v roku 2022 priemerná úhrada za dve hodiny na slovenských uliciach 2,18 dolára, teda prakticky dve eurá. To je síce nepatrne viac ako v Maďarsku a Poľsku, ale podstatne menej ako v Česku (3,67 dolára), Rakúsku (päť dolárov) či Nemecku (5,72 dolára). V prepočte na paritu kúpnej sily je Slovensko dokonca najlacnejšou krajinou v strednej Európe.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa