Európsky šéf Orangeu Gervais Pellissier tvrdí, že slovenská odnož je kľúčovou investíciou skupiny a že jeho vedenie má voľné ruky – a úlohu –, aby hľadalo možnosti pre rozvoj nemobilových aktivít, ako sú fixný internet, digitálna televízia alebo mobilné financie. V praxi sa to môže prejaviť aj akvizíciami menších konkurentov či firiem z nových segmentov. Táto orientácia nie je v telekomunikačnom sektore nezvyčajná. Rovnakou cestou, hoci vždy trocha inak, sa uberá aj Slovak Telekom či O2.

Slovensko nie je Rakúsko

Šumy okolo budúcnosti Orangeu na Slovensku sa zrejme šírili aj kvôli pohybom v rámci skupiny. Na prelome rokov 2012/2013 Orange predal rakúsku pobočku, neskôr vycúval aj z Britských ostrovov, kde mal spoločný podnik s Deutsche Telekomom s názvom EE (pôvodne Everything Everywhere). Mimochodom, utriasanie portfólia neprestáva. Vlani v lete Orange predal pobočku v Arménsku a aktuálne zasa vo Francúzsku rokuje o prevzatí konkurenčného Bouygues Telecomu.

G. Pellissier pre TREND vysvetľuje, prečo sa Slovensko nedá porovnávať s Rakúskom alebo Veľkou Britániou. V Rakúsku bol Orange štvorkou na trhu a etabloval sa tam ako low-endový operátor, čo podľa neho nezodpovedalo želanému pozicioningu značky. „Aj na Slovensku máme lowendového operátora, FunFón, ale nie pod značkou Orange,“ dodáva. Okrem toho v rakúskej firme mal Orange len minoritný, menej než pätinový podiel.

EE vo Veľkej Británii bol iný prípad. Na ostrovoch bol Orange na sklonku roka 2010 tretím najväčším hráčom. Fúziou s Deutsche Telekomom sa síce stal lídrom, ale prišla ďalšia výzva: premena operátora z čisto mobilného na komplexného, aj so službami v pevnej sieti.

V telekomovskom žargóne sa to nazýva konvergencia. „Videli sme, že by to bolo príliš drahé, aby sme to zvládli, tak sme preferovali predaj,“ spomína G. Pellissier. Šéf európskeho Orangeu hovorí, že slovenská pobočka je po dvadsiatich rokoch

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa