Malý chlapec sa hrá s loptou na prázdnom sídliskovom ihrisku, ktoré je ešte mokré po silnom daždi. Popri tom si esemeskuje so svojím otcom, ktorý mu odpisuje počas šoférovania cestou z práce. Synovi v správach sľubuje, že s ním bude po príchode domov trénovať. Tento sľub však už nesplní, pretože sa počas jazdy sústreďuje na mobil, autom prechádza do protismeru a pri čelnej zrážke s iným vozidlom nie je pripútaný. Na mokrej vozovke skončí po nehode aj rozbitý mobil, ktorý mal otec počas jazdy v ruke.
Časť slovenských sudcov netrpí len morálnym, ale aj intelektuálnym deficitom
Tento krátky príbeh pochádza z reklamnej videokampane, ktorá je súčasťou projektov prevencie dopravných nehôd v Česku. V rádiách, televízii a na internete za riekou Moravou sa podobné reklamy objavujú pravidelne už niekoľko rokov. Česká asociácia poisťovní (ČAP) pomocou týchto reklám upozorňuje na riziká spojené s používaním mobilov za volantom. Kampane majú vodičov tiež nabádať, aby používali bezpečnostné pásy a jazdili opatrne. Peniaze na prevenciu sa čerpajú z odvodu, ktorý poisťovne platia z každej povinnej poistky.
Odvod je aj na Slovensku
Do Fondu zábrany škôd musia poisťovne v Česku už šesť rokov platiť minimálne tri percentá z prijatého poistného z povinného zmluvného poistenia (PZP). Tento špeciálny fond spravuje Česká kancelária poisťovateľov a prostriedky potom rozdeľuje medzi hasičov, záchranárov a iné subjekty, ktoré majú na starosti projekty na zvýšenie bezpečnosti na cestách. Ide o projekty ako napríklad kampaň Nepozornost zabíjí, ktorá bola pred dvomi rokmi. Reklama bežala na všetkých platformách sedem mesiacov a stála zhruba 40 miliónov českých korún (okolo 1,5 milióna eur).
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?