Motoru 1,2 PureTech, na ktorom stojí veľká časť ponuky aliancie Stellantis, a teda aj Citroënu, bolo možné vyčítať menej kultivovaný prejav – či už išlo o vibrácie, alebo nábeh po deaktivácii systémom štart-stop. Vždy mal slušný výkon, ale chýbala mu väčšia miera komfortu. 

Novinky francúzskej automobilky, ktoré sme si mohli vyskúšať teraz, tieto neduhy do veľkej miery eliminujú. Faceliftovaný model C4 a úplne nová generácia C3 Aircross totiž prichádzajú aj so 48 V hybridným pohonným systémom spojeným práve s trojvalcom 1,2 PureTech a dokážu často jazdiť len v elektrickom režime.

Aircross víťazí

Kvitujem, že Citroën nám dal možnost vyskúšať si v krátkom časovom slede dve vozidlá, ktoré si istým spôsobom môžu konkurovať – C4 a C3 Aircross. A treba povedať, že každé z nich má svoje plusy a mínusy. Na C4 cítiť, že ide o vozidlo vyššieho segmentu. Má aj bohatší prístup k pokročilým technológiám - napríklad k adaptívnemu tempomatu či bezkľúčovému otváraniu a štartovaniu, ktoré v Aircrosse nenájdete. Ak by som si však mal vybrať, volil by som Aircross.

Táto úplná novinka Citroënu pochádza z trnavskej fabriky Stellantisu a pravdepodobne sa zaradí medzi jej kľúčové produkty. Má na to všetky predpoklady. C3 Aircross ma zaujal perfektnou kombináciou vlastností – je priestranný a mal by byť len o tritisíc eur drahší než zá-kladný model C3 (cenník ešte nezverejnili). Ide teda o cenovo výhodné rodinné SUV s dĺžkou menej ako 4,4 metra a so svetlou výškou 200 mm. Tá je nadštandardná. 

Presvedčil som sa, že za dodatočných tritisíc eur ponúkne Aircross nový level využiteľnosti –  má veľký kufor, obrovský priestor na zadných sedadlách, príjemné technológie a slušné jazdné vlastnosti. Podobne ako C4, aj toto SUV má k dispozícii špeciálne tlmiče, ktoré pomáhajú lepšie eliminovať nedostatky vozovky. Rovnako dostal aj vylepšené sedadlá.

Slabšie stránky

A čo negatíva? Najviac u mňa asi zarezonoval fakt, že sedemmiestna verzia ponúka šieste a siedme sedadlo naozaj len pre deti. Keď ich práve nepotrebujete, nedajú sa vybrať a v kufri zaberajú dosť miesta, takže sa jeho objem zmenší zo štedrých 460 litrov päťmiestnej verzie na 330 litrov. A keď ich využívate, kufor fakticky zmizne – ostane v ňom využiteľných iba 40 litrov priestoru a batožinu bude treba riešiť strešným nosičom. 

Som presvedčený, že v súčasnosti by sa auto, ktoré je dostupné napríklad aj ako hybrid a elektromobil, nemuselo štartovať kľúčom a otvárať len na diaľku cez tlačidlo. Keyless je extrémne pohodlné riešenie a Citroën ho v ponuke má, len nie pre rodinu C3.

Pri testovacej jazde s hybridným pohonom sme zaznamenali spotrebu približne od 3,1 do 6 l/100 km. V závislosti od okolností vie 1,2 PureTech s elektrickou pomocou jazdiť naozaj efektívne.

Technické parametre

Motor benzínový hybridný trojvalec
Pohon predné kolesá
Max. výkon 100 kW (136 k)
Prevodovka samočinná šesťstupňová
Dĺžka/ šírka/ výška 4 395/ 1 795/ 1 660 mm
Hmotnosť 1 389 kg
Objem kufra (5 miest) 460 l
Objem kufra (7 miest) 330/40 l
Spotreba WLTP 5,6 l/100 km
Cena vozidla bude známa čoskoro

Facelift pre C4

Citroën C4 po facelifte dostáva okrem hybridnej motorizácie aj nový dizajn a vylepšené technológie, napríklad infotainment. Naživo auto vyzerá lepšie ako na prvých fotografiách. Dizajn sa podriadil aerodynamike, čo zlepšuje spotrebu a znižuje hlučnosť.

Na komforte si tu Citroën dal záležať. Vozidlo je vybavené hydraulickými tlmičmi s progresívnymi dorazmi a sedadlami Citroën Advanced Comfort. Sedadlá sú príjemné, interiér pôsobí robustne. ponuka priestoru je adekvátna segmentu C, kufor má 380 litrov. 

Hybridný pohon si pri našej testovacej jazde katalánskymi horskými cestičkami vypýtal v priemere 5,4 l/100km, čo bolo vzhľadom na tempo a prevýšenie adekvátne. Podvozok je jednoznačne orientovaný na komfort a rýchla jazda mu nesedí – s tým taktiež treba počítať. Ak hľadáte športové jazdné vlastnosti, pozrite sa inam. 

Novinky

Plány Volkswagenu
Volkswagen rozbehne „veľkú modelovú ofenzívu s deviatimi novými modelmi v Európe,“ ako uviedol šéf značky Thomas Schäfer. Plánuje ich predstaviť do roku 2027. Prvým bude sériová verzia konceptu ID.2all, ktorá by mala prísť na trh v roku 2026 s cenovkou pod 25-tisíc eur. Bude patriť do novej rodiny elektrických kompaktných modelov na platforme MEB.

Športovejší Superb
Športová verzia Sportline je už dostupná aj pre Škodu Superb v karosárskych variantoch liftback aj kombi a prináša niekoľko technických a estetických vylepšení. Ponúka aj znížený podvozok o 15 mm, zlepšujúci agilitu vozidla.

Audi mení názvy
Modely značky sa budú opäť označovať podľa veľkosti a hierarchie a nie podľa typu pohonu. Takže A3, A4, A5 a ďalšie tradičné označenia zostávajú. Rozdelenie podľa párnych a nepárnych čísel a druhu pohonu sa teda skončilo skôr, ako si ho väčšina ľudí stačila zapamätať.