Toyota Yaris Cross má za sebou facelift. Vizuálne ho rozpoznajú len fajnšmekri, to podstatné sa ukrýva pod prednou kapotou. Ponuku značky obohatil silnejší samonabíjací hybridný pohon s výkonom 130 koní, ktorý doplnil doteraz ponúkaný variant s výkonom 115 koní.
Pohon všetkých kolies
Osvieženie cítiť aj v interiéri. Základná koncepcia palubovky a interiéru ostala zachovaná, vo všetkých stupňoch výbavy sa objavil mäkký poťah spodnej časti palubnej dosky. Digitálnu prístrojovú dosku s uhlopriečkou 12,3 palca dopĺňa od výbavy
Style vyššie 10,5-palcový multimediálny displej. Vo verzii s pohonom predných kolies je objem kufra 397 litrov, ale ak chcete štvorkolku, musíte počítať s tým, že sa zmenší na 320 litrov. Priestor na zadných sedadlách zodpovedá segmentu B.
Pre tých, ktorí sa rozhodujú pre kúpu modelu Yaris Cross, je hybridný pohon faktorom číslo jeden. V rámci ponuky majú odteraz väčší výber: k dispozícii sú totiž až dve rôzne full hybridné hnacie ústrojenstvá, čo je v tejto triede vozidiel nevídané. V súčasnosti má popularita tohto typu pohonu stúpajúcu tendenciu, Yaris Cross po facelifte má teda zarobené na úspech. Pomôže mu aj fakt, že k dispozícii je aj s pohonom predných kolies či inteligentným pohonom všetkých kolies.
Inteligentný pohon všetkých kolies sa v prípade hybridnej Toyoty spolieha na elektromotor umiestnený na zadnej náprave. Ten sa stará o efektívne dávkovanie sily na zadné kolesá v okamihoch, keď je to nevyhnutné. Japonci majú s týmto typom pohonu veľké skúsenosti, montuje sa aj do väčších modelov, ako sú RAV4 či C-HR. V minulosti som mal možnosť túto štvorkolku testovať v blate i na snehu a výkonnosťou ma prekvapila. Yaris Cross sa rozhodne nezľakne ani jazdy mimo asfaltu.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?