Japonská značka sa rozhodla vydať novú konzolu v netradičnom termíne – nie pred Vianocami, ale tretieho marca. A aby ju hneď na začiatku ozdobila silným herným titulom, siahla po najťažšom kalibri. The Legend of Zelda: Breath of the Wild sa stala kandidátom – a v nejednom rebríčku i víťazom – na hru roka. Nevídaná vec potvrdila staré pravidlo konzolového sveta: hry predávajú konzoly.
Switch tvrdí muziku
O desať mesiacov neskôr hlási Nintendo takmer pätnásť miliónov predaných konzol Switch, čo signalizuje obrovský hit. Po nie príliš dobrých predajoch Wii U (13,56 milióna zariadení za päť rokov) je Switch vítaným osviežením portfólia a nakopnutím do krajších časov.
Pritom spočiatku Switchu veril iba málokto. Prvé videá, pohľady analytikov a novinárov neboli entuziastické. Hoci systém fungoval, mnohí sa obávali, že to bude iba kópia Wii U. S tým rozdielom, že spája konzolu a gamepad do jedného zariadenia.
To je, mimochodom, kľúčový faktor novej konzoly. Možnosť hrať v obývačke ostala, pribudol však nový variant. Môžete si Switch zobrať so sebou a aj na cestách hrať v parádnom rozlíšení Super Maria, Zeldu a čerstvé značky ako ARMS.
Zabrala aj futuristická voľba hrať v jednom móde, plynule prejsť do druhého a pokračovať. Nintendo ponechalo aj pohybové ovládanie, takže ste si mohli konzolu rozobrať, ovládače mať v ľavej i pravej ruke a šermovať vo vzduchu ako kedysi na Wii.
Za okamžitý úspech môže Nintendo ďakovať lekcii z minulosti. Firma tentoraz nezopakovala chybu, aby pár mesiacov po vydaní nemala konzola nové hry a čakalo sa pol roka na ďalšie. Naopak, Nintendro sa od vydania doteraz drží silného kalendára.
Každý mesiac má Switch aspoň jeden veľký titul od vlastných alebo spriatelených vývojárov. Medzičasom sa tiež naplnil e-shop stovkami titulov. Prvé mesiace bol príval striedmy, no teraz nie je výnimkou, že každý štvrtok pribudne na Switch 15 či 20 noviniek.
Xbox One X stavil na výkon
Switch nebol jedinou novou konzolou na trhu, no druhá hardvérová novinka patrí skôr medzi generačné upgrady existujúcich zariadení. Microsoft poňal Xbox One X ako recept na reštart predajov Xbox One. Zobral najnovšie komponenty, nasekal ich do kompaktného balenia a na svete je najvýkonnejšia konzola z pohľadu teraflops, výkonu a snahy priblížiť sa k 4K. Microsoft si ňou potreboval zlepšiť renomé, lebo Xbox One mal oproti PS4 neraz nižšie rozlíšenie a pomalšie hry. Xbox One X ho vrátil do hry a v nejednom prípade ponúka krajšiu grafiku ako konkurenčná zlepšená PS4 Pro.
Úvodná cena Xboxu One X nebola nízka (499 €) a zatiaľ sa nemení. Microsoft ňou síce neoslovuje masu hráčov, skôr hi-endový segment, ale zlepšil si meno a podarilo sa mu dokázať milovníkom výkonu, že hry sa vyrovnali výkonom konkurencii. Pre mass-market má stále refresh konzoly Xbox One S za polovicu, pričom za štyri a pol roka celkom solídne narástla knižnica hier.
Ako výborná novinka sa črtá Xbox Game Pass. Za desať eur mesačne získa hráč prístup k viac ako stovke hier, ktoré sa postupne obmieňajú. Tento Netflixu podobný systém umožní stále skúšať nové tituly. Microsoft ponuku ešte osladil správou, že hry vlastnej produkcie ako Sea of Thieves či State of Decay 2 prídu do služby hneď v prvý deň.
Napriek všetkému, microsoftovskú konzolu stále kvári rovnaká slabina: má málo exkluzívnych hier. Xbox sa predáva, no ak hráči porovnávajú ponuku osobitých zážitkov, ťahá za kratší koniec. Kvalitná Forza Horizon 3 bola fajn, aj PlayerUnknown Battlegrounds po prvý raz na konzole – to je málo...
Predaj herných konzol
(2017, celosvetovo, mil. ks)
PRAMEŇ: Sony, Nintendo, VGChartz.com
PS4 stále na čele generácie
Ani Switch nedokáže
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?