Ešte prednedávnom patrilo HTC medzi špičku a prémiové značky. Sony bolo jedným z najväčších inovátorov, LG sa so svojimi modelmi púšťalo do súboja aj s Applom a Nokia sa po znovuzrodení javila ako nový favorit. V posledných štvrťrokoch to s týmito značkami nevyzerá ružovo a kríza vyvolaná koronavírusom ich z útesu, na ktorom balansovali, strká čoraz viac smerom do priepasti.
Je dosť možné, že rok 2020 bude pre trh smartfónov zásadný a celý sa otočí. V prvom rade si treba uvedomiť, že trh s inteligentnými mobilmi zasiahla epidémia viac než kedykoľvek predtým. Finančná kríza v roku 2008 by sa ešte mohla označovať ako „predsmartfónová“.
Sony Xperia 1: Unikát pre puristov
Podľa analytickej spoločnosti IDC klesol v prvom štvrťroku 2020 dopyt po smartfónoch na európskom trhu medziročne o 16,1 percenta, na americkom o 18,3 percenta a na čínskom dokonca až o 20,3 percenta. Koronakríza sa dotkla viac-menej všetkých rovnako, takže rebríček najpredávanejších značiek sa veľmi nezmenil.
V súčasnosti je lídrom na trhu Samsung s 21-percentným podielom, Huawei má 17,8 percenta a Apple 13,3 percenta. Za nimi nasleduje Xiaomi, Vivo a ďalšie brandy. Najväčší rozbeh má značka
Realme s viac ako 150-percentným medziročným nárastom.
LG má ešte šancu
Ale stačí sa obzrieť iba o šesť rokov späť, čo nie je tak dávno. Andrej Kiska sa práve stal prezidentom Slovenskej republiky a do kín prišiel Interstellar či posledná časť trilógie Hobit. Vtedy bolo LG piatou najpredávanejšou značkou mobilov. Jeho model G3 zbieral jednu pozitívnu recenziu za druhou.
Postupne však strácalo dych, a hoci aj jeho nasledujúce vlajkové lode prichádzali s inováciami a výbornými parametrami, na Samsung či Apple nemalo. A cenou zasa čínskym drakom ako Huawei nedokázalo konkurovať.
Od roku 2014 generuje mobilná divízia LG stratu. Za prvý kvartál minulého roka predala len necelých sedem miliónov mobilov. Za rovnaké obdobie tohto roka ešte o dva milióny menej.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?