Jeho veľkoobchod Labaš a vlastné supermarkety Fresh Plus od ostatnej krízy zdvojnásobili tržby na skoro 260 miliónov eur. Vďaka tomu sú trhovou šestkou za Tescom, Lidlom, Kauflandom, Billou a Metrom a siedmou najväčšou firmou Košického kraja. Miroslav Labaš pre TREND hovorí, ako sa mu to podarilo či aké má plány.
Vďaka čomu ste najsilnejším slovenským obchodníkom?
Najdôležitejšie pre úspech je, aby si človek veril. Ja som si dával za cieľ vždy rásť. Za 26 rokov, čo podnikám, sme každý rok rástli. Treba si nastaviť cieľ, veriť si a napĺňať ho. Usilovne robiť. Potom to ide.
Miroslav Labaš Zdroj: Maňo Štrauch
Aké bolo najlepšie rozhodnutie vašej kariéry?
Keď sme sa v roku 2003 posunuli z veľkoobchodu do vlastných predajní. Dlho som do toho nechcel ísť, ale bez nich by sme tu dnes vedľa zahraničných reťazcov asi neboli. Vlastné predajne sú investične náročné, musíte v nich viac pracovať s personálom, no sú najväčšou istotou. Obchodník musí mať pod kontrolou aj predaj konečnému spotrebiteľovi. Inak presne nevie, čo ľudia potrebujú. Vlastné predajne nám pomáhajú, hoci pre ne platia čoraz prísnejšie štátne regulácie a pokuty.
Aký podiel na tržbách tvoria vlastné predajne Fresh Plus?
Blíži sa to polovici a už čoskoro sa to vyrovná veľkoobchodným dodávkam do zhruba 800 predajní partnerov Fresh našej nákupnej aliancie.
Zaujímavý
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?