Jazda na Citroëne Ami patrila dlho k mojim automobilovým snom. Považujem ho za zosobnenie budúcnosti individuálnej mestskej mobility v tej najkompaktnejšej podobe, hlavne vďaka jeho cene, ktorá sa na francúzskom trhu pohybuje okolo 7 900 eur bez dane, respektíve 9 190 eur s DPH. Táto suma je pre elektromobil takmer ako z ríše snov.

Nízka hmotnosť

S výkonom 5,9 kW (8 k) a batériou s kapacitou 5,5 kilowatthodín (kWh) Citroën Ami prirodzene vnímame skôr ako mestského spoločníka na krátke vzdialenosti. Kapacita akumulátora je síce skromná, ale vzhľadom na nízku hmotnosť vozidla, ktorá je len 471 kilogramov, Ami z tejto kapacity dokáže vyťažiť pomerne slušných 75 kilometrov dojazdu.

Navyše sa kompakt môže popýšiť celkom slušnou užitočnou hmotnosťou na úrovni 229 kilogramov. To znamená, že aj s 80-kilovým vodičom ostáva dostatočná rezerva pre spolujazdca a batožinu. Samotný priestor na kufre nie je príliš veľký, treba využiť prázdne miesto za sedadlami alebo špeciálny úložný priečinok pred sedadlom spolujazdca.

Interiér Citroënu Ami je zrkadlom jeho jednoduchosti a cenovej dostupnosti. Prvým a najviditeľnejším nedostatkom, ktorý som zaznamenal, bola takmer úplná absencia odhlučnenia, čo znamenalo, že zvuky z vonkajšieho prostredia do kabíny prenikali bez akýchkoľvek prekážok. V kontexte mestských presunov, kde rýchlosť vozidla nepresahuje 45 km/h, to nemusí byť veľký problém, no v situáciách, keď potrebujete Ami využiť na dlhšie vzdialenosti, by sa tento nedostatok mohol javiť ako prekážka. Do úvahy treba brať aj nižšiu bezpečnosť – Ami nemá napríklad ani airbagy.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa