Japonská prémiová automobilka je špecialistom na hybridné pohony a typ RX je toho dôkazom. Najnovšie je už k dispozícii aj vo verzii plugin hybrid, ktoré som mal možnosť testovať. Má jedinú zásadnú slabinu, inak funguje fantasticky. Vo vyššom segmente si už môžete zaobstarať plugin hybridy, ktoré sa dobíjajú aj jednosmerným prúdom, a to výkonom až 50 kW. V praxi to znamená, že jedna 20- až 25-minútová návšteva obchodu vám dá dostatok elektrickej energie na ďalších niekoľko dní či desiatok kilometrov bezemisnej jazdy.
Lítiovo-iónový akumulátor Lexusu RX 450h+ sa dokáže dobíjať iba striedavým prúdom pri maximálnom výkone 6,6 W. V praxi teda jeho kapacitu dokážete z nuly na sto percent dostať približne v priebehu troch hodín, čo nie je na zahodenie, no konkurencia to zvláda rýchlejšie.
Pri plugin hybridoch je rýchle nabíjanie zásadné, pretože zvyšuje využiteľnosť technológie a pomáha eliminovať kilometre, ktoré auto absolvuje s vybitou batériou.
Výborná spotreba
Na druhej strane treba vyzdvihnúť efektivitu hybridného systému modelu RX 450h+, ktorý vďaka rekuperácii kinetickej energie a jej následnej premene na elektrickú energiu aj po vybití akumulátora pomerne často jazdí v elektrickom režime. Z rezerv spaľovacieho štvorvalca a rekuperácie si dokáže nazbierať dostatok energie na to, aby sa v meste aj s prázdnou trakčnou batériou rozbiehal v elektrickom režime, prípadne v ňom prešiel pár desiatok či stoviek metrov. Lexus a jeho materská Toyota sú lídrami v oblasti hybridných systémov a dokazujú to aj v praxi.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?