Vnútornými rozmermi a dĺžkou 4,3 metra konkuruje Kia EV3 takým kompaktom ako VW ID.3, Renault Megane E-Tech, Cupra Born, Volvo EX30 alebo Škoda Elroq. Netypicky pre elektromobil poháňaný jedným elektromotorom sa tu Kia spolieha na predný pohon. Konkurencia preferuje skôr zadný. K dispozícii je iba s výkonom 150 kW (205 k), ale na výber sú dve veľkosti batérie: 58,3 kWh a 81,4 kWh. Podľa ich voľby bude mať vozidlo normovaný dojazd 436 alebo 605 km.

Na rozdiel od súrodencov v rade EV sa nová Kia EV3 nespolieha na 800-voltovú, ale na 400-voltovú elektrickú sústavu. To má pozitívny vplyv na cenu, ale nie na výkon nabíjania. Kia sa nabíja maximálne 11 kW striedavým prúdom a 101 kW, respektíve 128 kW, jednosmerným prúdom podľa kapacity batérie.

Na prvú jazdu, ktorá sa konala v klimaticky výhodnom Portugalsku pri teplote 23 stupňov, som mal verziu s dlhým dojazdom vo výbave GT-line a chvíľu aj Earth. Auto je kratšie a nižšie ako Niro, no rázvor je podobný ako na modeli Sportage, čo zaisťuje veľkorysý priestor. Dokonca aj dospelí ľudia vzadu majú rezervu na kolená a hlavu, čo v kompaktoch nebýva obvyklé. Batožinový priestor má podľa výrobcu 460 až 1 251 litrov, zadné sedadlo možno sklopiť v pomere 60 : 40. A frunk ponúka pod prednou kapotou ďalších 25 litrov.

Dlhý dojazd

Pohotovostná hmotnosť okolo dvoch ton sa prejavuje, no nepôsobí rušivo, pretože podvozok dobre tlmí nárazy. Aj s pohonom predných kolies je priemer otáčania len 10,4 metra. Riadenie je preposilňované, čo zvyšuje dojem ľahkosti jazdy. Pritom výkon 204 koní a krútiaci moment 283 newtonmetrov sú dostatočné na to, aby sa vozidlo dokázalo rýchlo zaradiť na diaľnici alebo predbehnúť kamión na vidieckej ceste.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa