Nie je obvyklé, aby sa pri facelifte automobilu zmenila aj jeho ťažisková motorizácia. Modernizovaný Ceed však prichádza aj s novým agregátom 1,5 T-GDi, ktorý vodiča prekvapí. Už na papieri vyzerá sľubne, je o štrnásť percent výkonnejší než 1,4 T-GDi a ponúka o 4,5 percenta vyšší krútiaci moment.
Mercedes EQA je výnimočný pre efektivitu, ale silnou stránkou je aj dizajn
Nový motor je fantastický. Jeho výkon 118 kW (160 k) cítiť ako za starých čias, promptne reaguje na plynový pedál a v otáčkach má športovo dravý zvuk. V spodnej sfére pracovného spektra je zasa príjemne tichý. Spotreba sa v rámci testovacieho týždňa ustálila na cifre 6,8 l/100 km, no treba povedať, že bola najmä výsledkom diaľničnej jazdy.
Motor pri pokojnejšom tempe dokáže jazdiť aj o liter a pol úspornejšie, čo je pri danom výkone veľmi atraktívna hodnota. Tento agregát sa dá kúpiť aj so šesťstupňovým manuálom už za 17 490 eur, rozhodne teda nie je nedostupný. Kto túži po automate, 1,5 T-GDi kúpi od 19 290 eur.
Podarená Dacia Logan, tretia generácia je adept pre firemné flotily
Podarený dizajn
Ceed pôsobí prakticky v každom smere veľmi kvalitne a cítiť to aj z jeho suverénnej jazdy. Podvozok sa vyrovná dynamike motora a sekunduje mu perfektne.
Niekomu by mohlo prekážať, že je tuhší, než je zaužívaný priemer, no z pohľadu šoféra to sedí k povahe vozidla. Spolu s priamym riadením sa motor, podvozok a výborná sedemstupňová dvojspojková samočinná prevodovka starajú o jazdné vlastnosti, ktoré dokážete vychutnať.
Menej spokojní budú pasažieri na zadných sedadlách, ktorí si tuhosť podvozka neužijú, skôr bude znižovať ich jazdný komfort.
Špičková ergonómia
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?