Zapáčili sa im práce Slovákov, ktoré vytvorili pre iných svojich zákazníkov. Zo spolupráce s Hyperloopom napokon zišlo, lebo sa ukázalo, že ultrarýchla trubicová linka Bratislava – Viedeň bola v tom čase naozaj iba myšlienka. A ani dnes podľa dostupných informácií nemá k realizácii omnoho bližšie. Aj v živote Ixworxu šlo o neveľmi podstatnú epizódu. Dôležitejšie bolo, že jeho tím pokračoval v rozvíjaní hlavnej vízie. Tým je softvér na úpravu 3D grafiky pre rozšírenú a virtuálnu realitu, ktorý už v súčasnosti má prvých používateľov po celom svete.

Zjednodušiť zložité

Používateľské manuály sú často čistá katastrofa. Množstvo statických informácií, neintuitívne usporiadaných, zopár schém či fotografií s popiskami. Niet divu, že ľudia návody na použitie nečítajú. Mnohokrát, samozrejme, na ich škodu. A pritom majú poruke alebo vo vrecku zariadenie, ktoré zvládne aj vizuálne atraktívnejšie spracovanie. Manuál na displeji tabletu či smartfónu môže byť v trojrozmernom vyhotovení (3D), interaktívny a s prvkami rozšírenej a virtuálnej reality (AR a VR).

V niektorých sektoroch to už pochopili. Pri predaji nehnuteľností sa začínajú využívať riešenia, keď si nasadíte okuliare a „na vlastné oči“ absolvujete virtuálnu prehliadku svojho potenciálne nového bytu. Technicky to, na prvý pohľad, vyzerá jednoducho: stačí preklopiť dáta z projektantského softvéru do aplikácie, ktorá ich odprezentuje kupujúcemu.

Ibaže to preklopenie nie je triviálna záležitosť. Model, ktorý vygeneruje profesionálny dizajnérsky softvér, obsahuje príliš veľa dát, vysvetľuje zakladateľ a šéf Ixworxu Slavomír Hazucha. Aby ho smartfóny a tablety dokázali spracovať, musí prejsť masívnym zjednodušením: „Keď sa to robí ručne, dnes štandardným spôsobom, je to časovo náročné a drahé. Môže to zabrať týždne až mesiace práce grafikov. To je jeden z dôvodov, prečo sa takéto veci zatiaľ veľmi nerobia.“

Zakladateľ Ixworxu svojho času pracoval aj s terajším šéfom Pixelu Šimonom Šickom

Jeho softvér sa sústreďuje práve na toto zjednodušovanie. Princíp vysvetľuje S. Hazucha na príklade 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa