Niekoľko rokov prináša filmovým fanúšikom tie najlepšie filmy z festivalov v Benátkach, Berlíne a Cannes. Vlastní dve kiná. Jedno v Prahe a jedno v Bratislave, ku ktorému už čoskoro pribudne ďalšie. Okrem toho prevádzkuje filmové kanály a online videotéku Edisonline.
Vo filmovej brandži tak ide o európsky a možno aj svetový unikát. Ivan Hronec, riaditeľ spoločnosti Film Europe, sa snaží svoj biznis robiť štýlovo, no tvrdí, že v biznise aj v živote je dôležité visieť na viacerých hákoch. Napríklad aj pre prípad „pádu meteoritu“, ku ktorému prirovnáva pandémiu koronavírusu.
Špecializujete sa na filmy mimo hlavného prúdu. Aké sú špecifiká tohto segmentu?
Prvé špecifikum je, že sa sústreďujeme na takzvané festivalové filmy. K festivalovému filmu ako termínu pridávame ešte jeden, a to je takzvaná objektívna dramaturgia. Rozdiel medzi subjektívnou a objektívnou je nasledovný. Subjektívna je poetika dramaturga alebo vkus dramaturga, ktorý vyberie film a zasadí sa zaň.
Na Slovensku sú dobré spoločnosti, ktoré takýmto spôsobom pracujú. Náš výber je objektívny, no to neznamená, že sa nám naše filmy nepáčia, ale už prešli nejakým sitom a v ňom ešte prešli hodnotením. Kvalita a kvantita v pomere nášho akvizičného sveta znamená skutočne len 60 filmov ročne, na ktoré sa plne sústreďujeme.
Prečo sa sústreďujete len na 60 filmov?
Pretože v hlavných súťažiach Berlín, Benátky a Cannes je približne po dvadsať filmov ročne. Z týchto filmov vyberáme na základe svojej akvizičnej schopnosti, nielen na základe nášho vkusu. Niekedy sa stane, že film, ktorý sa nám veľmi páči, sa nám nepodarí kúpiť, lebo ho kúpi konkurencia alebo vôbec nie je na predaj.
Všetky filmy musíme vidieť a dokonca sa na ne sústreďujeme skôr, než sú nakrútené, a potom ich kupujeme do konkrétneho festivalového portfólia našej prehliadky. Ide približne o desať filmov ročne a tie potom púšťame do štandardnej distribúcie.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?