Osobné verzie Berlinga boli od januára 2022 v ponuke len s elektrickým pohonom, to sa však s príchodom novej faceliftovanej verzie mení. Vôľa ľudu – vôľa božia, diesel je späť. Môžeme len privítať rozhodnutie značky Citroën vrátiť do svojho obľúbeného viacúčelového modelu v osobnej verzii naftový motor. Možno očakávať, že to bude mať pozitívny vplyv na predaje Berlinga aj značky ako takej. Prečo? Odpoveď je zrejmá: Berlingo s motorom 1,2 PureTech štartuje na cene 19 990 eur, naftové na 21 490 eurách, ale na elektrickú verziu potrebujete minimálne 35 900 eur.
Razantná zmena
Redakcia mala k dispozícii silnejší diesel, ktorý sa ako jediný kombinuje s automatickou prevodovkou v menšej karosérii M, ktorá je vďaka dĺžke 4 410 mm vhodná aj do zaplnených mestských uličiek. Berlingo má po facelifte úplne prepracovanú prednú časť v štýle novej C3. Tú si, mimochodom, takisto už čoskoro vyskúšame, a to aj v elektrickom variante. Výrazne sa menili maska i svetlá a vozidlo dostalo nové retro logo. Celkovo pôsobí o niečo agresívnejšie, všadeprítomné obliny sú minulosťou.
LED svetlomety obsahujú nový trojsegmentový svetelný podpis s vertikálnou lištou a dvoma horizontálnymi lištami, ktoré pripomínajú akési čepele. V zadnej časti vozidla nový facelift toľko vody nenamútil. Šestnásťpalcové disky kolies Starlit sú súčasťou najvyššej výbavy Max, s ktorou sa páruje aj automatická dvojzónová klimatizácia, zatmavené okná či zadná parkovacia kamera Top Rear Vision.
V interiéri čaká na vodiča prepracovaná palubná doska s desaťpalcovým centrálnym displejom, ktorý zobrazuje navigáciu v špeciálnej 3D verzii, ale aj digitálny prístrojový štít. Benefitom sú aj komfortnejšie sedadlá s pamäťovou penou Advanced Comfort a vylepšená ponuka asistenčných systémov. V hornej časti palubnej dosky sa nachádza gigantická odkladacia schránka Top Box, pre ktorú sa airbag spolujazdca presťahoval do stropu.
Nový je aj volant, na želanie vyhrievaný, s odlišným štýlom venca s miernym sploštením v spodnej časti. Obsahuje ovládacie prvky pre audiosystém a tempomat, všetko je tu pekne pokope. Ergonómia je dobrá aj vďaka tlačidlám vyhradeným pre ovládanie klimatizácie. Vodič tu vie so zásadnými funkciami vozidla pracovať intuitívne.
Čítajte ďalej s predplatným TRENDU
Odomknite článok cez SMS za 3 € týždenne s automatickou obnovou.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?