Ford sa stal v USA s novým Broncom extra úspešným, keď bolo znovupredstavené v roku 2020 po 25-ročnej absencii. Terénne vozidlo, ktoré naozaj vie ísť do terénu, tam v konkurenčnom boji vyzýva Jeep Wrangler. Príchod do Európy a na slovenský trh je prekvapením, ale veľmi milým.
Vidlicový šesťvalec
Bronco od začiatku testu pútalo pohľady a vyvolávalo zvedavé otázky, lebo vyzerá milo, a pritom drsne a bez typického modrého oválu na čelnej maske sa ťažšie identifikuje. Používa totiž vlastné logo so žrebcom. Ten sa na rozdiel od Mustanga nevzpína, ale vyhadzuje zadnými nohami. Základná cena Bronca je 74 990 eur, Badlands sa začína na 79 990 eurách a náš testovaný exemplár s doplnkami vyšiel na 84 370 eur.
Vrcholné Bronco poháňa vidlicový šesťvalec s objemom 2,7 litra, produkuje 335 koní a maximálny krútiaci moment dosahuje 563 Nm. Pohonná výbava zahŕňa okrem iného špeciálny krátky offroadový prevodový pomer prevodovky trail control a sedem jazdných režimov, ktoré sa volia otočným voličom jazdných režimov
GOAT – goes over any terrain. Výkon je štandardne distribuovaný cez desaťstupňovú automatickú prevodovku.
Nezastaviteľný
Svetlá výška modelu Badlands je 261 mm, čo je o 24 mm viac, ako má základná verzia Outer Banks. Terénne AT pneumatiky sú nevyhnutné, bežné by ho veľmi limitovali. S vrcholnou výbavou Badlands má Bronco aj pokročilejšiu techniku pohonu označenú e-4WD s elektronickým riadením. V režime 4A je možné slobodne jazdiť s aktivovanou štvorkolkou aj na asfalte – spojenie náprav totiž nie je pevné, ale zaisťuje ho viaclamelová spojka s premenlivým zovretím. Vychytávka, ktorú by ste v starých automobiloch tejto kategórie hľadali márne. Testované Bronco Ford vybavil tlmičmi Bilstein s vinutými pružinami na oboch nápravách – predné tlmiče pracujú so zdvihom 239 milimetrov, zadné 262 milimetrov. Majú teda dostatok priestoru aj na zvládanie extrémnych nerovností vo vysokých rýchlostiach. K lepšej priechodnosti pomohli aj uzamykateľné diferenciály predných a zadných kolies. Výkonný šesťvalec dvaapoltonovým offroadom na asfalte pekne zamáva, napriek AT pneu-matikám (BF Goodrich K02 285/70 R17) je jazda celkom pokojná a nie príliš hlučná. Na bočný vietor je však vysoký a hranatý automobil citlivejší.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?