Toto vnímanie sa však postupne mení. S členkou Asociácie jazykových škôl SR z jazykového centra the Bridge Klaudiou Bednárovou sa TREND porozprával o prínosoch angličtiny pre biznis, situácii na trhu firemného jazykového vzdelávania, ako aj o tom, čo všetko by mal ovládať dobrý lektor.

V nadnárodných firmách je angličtina často korporátnym jazykom. Je jej každodenné používanie zárukou, že ju zamestnanci aj perfektne ovládajú?

V korporácii ide najčastejšie o úroveň jazyka B2, v nej komunikujeme, ale s chybami. Často sa tu snaha o zlepšenie končí, ľudia sa dohovoria a stačí im to. Lenže iba dohovoriť sa dnes už nestačí, pre efektívne využívanie angličtiny v práci je dôležité vedieť vyjadriť svoje názory a nápady tak, aby zaujali a my sme ich presadili. Dnes od zamestnancov, ktorí cestujú napríklad na konferenciu, čakáme, že prinesú nové informácie a kontakty, a nie že sa po ceste nestratia.

Dlhodobo poukazujete na to, že firmy vnímajú angličtinu viac ako benefit než ako investíciu do rastu. Prečo to tak je?

Jediný spôsob, ako si to dokážem vysvetliť, je ten, že zrejme ešte stále nie je kritické množstvo manažmentu, ktorý si uvedomuje, ako veľmi veľa informácií je v angličtine. Už dávno ju nepoužívame iba na to, aby sme vedeli zdvihnúť telefón či odpovedať na mail. Napríklad zamestnávať na marketingovom oddelení ľudí, ktorí cudzí jazyk aktívne využívajú, je veľká konkurenčná výhoda.

Zmenilo sa niečo v prístupe firiem za posledné roky?

Zmenilo. Pribúdajú tie, ktoré od vzdelávania čakajú výsledky. Potrebujú angličtinu, aby rozvinuli biznis, získali nové trhy, investorov a partnerov. Angličtina je prístupom k informáciám a k vzdelaniu. Je to jedna zo základných zručností, bez ktorej sa v globálnej ekonomike nedá fungovať.

Firmy tlačia na cenu

Je rozdiel v tom, ako dokáže jazyk využiť malá a ako veľká firma?

Vo veľkých firmách je to hlavne 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa