Svet automotivu vlani prekvapilo jeho krátke pôsobenie v luxusnej značke Rolls-Royce, odkiaľ odišiel ani nie po pol roku. Dlhšie sa špekulovalo o jeho novom pôsobisku a viaceré médiá naznačovali, že sa pustí do vlastného biznisu. Pre úspešného Slováka Jozefa Kabaňa je však rok pandémie aj rokom životných zmien a zároveň návratu k svojim koreňom. Od júla je totiž novým šéfom dizajnu pre Volkswagen, v ktorom pôsobil aj na začiatku svojej kariéry.
Naspäť vo Volkswagene. Ako sa vám darí?
Volkswagen je pre mňa ako návrat domov. Je to miesto, kde som vykročil na svoju cestu v automobilovej brandži. Pre mňa bolo a stále je jedinečné, že zažívam s touto značkou dve rôzne epochy. Kedysi ako dvadsaťročný a dnes znovu.
- V rozhovore sa dočítate
- Prečo Jozef Kabaň narýchlo odišiel z Rolls Royce
- Čomu sa venuje vo Volkswagene
- Aký tím na novej pozícii manažuje
- Prečo verí elektromobilite
- Aké novinky možno očakávať v blízkej dobe
Vraciate sa v čase veľkých zmien, najmä smerom k elektromobilite. Ako to vnímate?
Rovnako ako mnoho iných, aj mňa Volkswagen ohromil tým, ako rýchlo sa dokázal pretvoriť a prispôsobiť novému trendu v elektrickej mobilite. Môžem byť len šťastný, že som súčasťou tejto zmeny a môžem sa na tom osobne podieľať.
Vy osobne veríte trendu elektromobility?
Elektromobilitu nevnímam ako trend. V prvom rade chceme uviesť mobilitu do novej éry, a to v súlade so životným prostredím a spoločnosťou. Tento postoj k téme udržateľnosti nachádzam nielen v elektromobilite, ale napríklad aj v oblasti materiálov, ktoré po novom pre naše návrhy a prácu využívame.
Cieľ Volkswagenu na ďalšie roky? Postaviť do ringu konkurenta Tesle
Takže vám elektromobilita dáva priestor začať s novými, netradičnými prvkami?
Iste. Nezáleží iba na tom, aký je pohon. Pre mňa ide o hľadanie nových možností v dizajne, nových proporcií či materiálov. To všetko má za následok množstvo zmien, ktoré robíme.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?