Banka, ktorá nedigitalizuje svoje procesy, už zanikla. Finančným inštitúciám, ktoré sa nepustili do tohto procesu už dávno, ušiel vlak. Banky sa čoraz viac menia na IT firmy a presúvajú sa do online priestoru.

Digitálne služby sa budú rozvíjať. „Predpokladáme aj narastajúci záujem o digitálne peňaženky a nové spôsoby platenia, napríklad nositeľnými zariadeniami a doplnkami. Trh na Slovensku a adaptácia bankového klienta na takýto typ inovácií sú veľmi priaznivé,“ povedal výkonný riaditeľ 365.bank Marek Šupa.

Bankové trhy po celom svete sa líšia. „Mnohé služby, ktoré sú dnes pre klientov na Slovensku samozrejmosťou, sú pre klientov v mnohých krajinách len víziou budúcnosti. V niektorých krajinách, najmä v Ázii, však banky preskočili niektoré evolučné fázy a  prešli rovno na mobilné bankovníctvo,“ upozorňuje hovorkyňa Tatra banky Zuzana Žiaranová.

Okamžité platby

Hovorkyňa Slovenskej sporiteľne (SLSP) Marta Cesnaková dodáva, že na Slovensku sme boli aj svedkami toho, že inovácia sa u nás udomácnila skôr než v okolitých krajinách, platilo to napríklad pri používaní bezkontaktných platobných kariet. Niektoré inovácie však prichádzajú na slovenský trh pomalšie. Napríklad v porovnaní s Českou republikou slovenskí klienti dlhšie čakali na službu Apple Pay.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa