Z globálneho hľadiska ho ohrozuje protekcionistická politika USA, ochladenie ekonomiky v Číne spojené s poklesom predaja nových vozidiel, hrozba zavedenia dovozných ciel zo strany Washingtonu na autá a komponenty z EÚ, neriadený odchod Spojeného kráľovstva z Únie, prísnejšie limity na emisie CO2 v Európe či čoraz prudší prepad dopytu po dieselových vozidlách.

Na lokálnej úrovni je to pokračujúci tlak na zvyšovanie miezd spojený s nedostatkom kvalifikovanej pracovnej sily, nekoncepčné zásahy vlády do mzdovej politiky firiem, ale aj mizivé investície do výskumu a vývoja a nedostatočné kompetencie vo výrobe elektrických vozidiel a súvisiacich komponentov. Z dôvodu externých hrozieb preto vláda prisľúbila domácemu automotive sektoru pomoc v podobe konkrétnych opatrení.

Pripraviť sa na nové technológie

„Schopnosť zaviesť nové technológie je kľúčovým faktorom úspechu automobilových výrobcov a dodávateľov na Slovensku v budúcnosti, ale stav a úroveň stredného a vysokoškolského vzdelávania tomu nepomáha. Namiesto toho nedostatok kvalifikovaných pracovných síl na všetkých úrovniach výroby a rastúce požiadavky na platy sú vážnymi hrozbami pre celý sektor výroby,“ hovorí Jens Hörning, líder pre automobilový priemysel pre strednú a východnú Európu a partner v spoločnosti PwC.

Automobilový priemysel na Slovensku podľa neho ťažil z vysokého dopytu po SUV modeloch, ale budúcnosť

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa