Viedenská Mariahilfer Straße, pražská Parížska ulica alebo známa La Rambla v španielskej Barcelone. Veľký nákupný bulvár s rôznymi druhmi obchodov je súčasťou väčšiny európskych metropol, no v Bratislave, nepočítajúc Obchodnú ulicu, takáto zóna vždy chýbala. Obyvatelia hlavného mesta sa preto už približne dve desaťročia spoliehajú na nákupné centrá, ktoré sa stali dominantnými prvkami jednotlivých mestských častí.
Lídrom bude Eurovea
Prvé veľké nákupné centrum sa v Bratislave zrodilo začiatkom nového milénia. Z moderného Polusu sa stala ikona hlavného mesta, no takmer za dve dekády sa zmenila na upadajúcu sivú myšku. S novým majiteľom prišla nutná modernizácia. Najväčšia prebehla v interiéri, kde pribudli technológie, viac zelene a umne bol premiešaný nákupný mix. Úpravou prešlo aj okolie nákupného centra. Odvtedy hlási nové Vivo! rastúcu návštevnosť.
Odkazom príbehu starého Polusu pre ďalšie obchodné centrá je to, že ten, kto zaspí na vavrínoch, vypadne z kola. V priebehu dvadsiatich rokov totiž v Bratislave vyrástlo takmer desať veľkých nákupných centier. Na jeseň 2021 bola otvorená nová autobusová stanica a spolu s ňou zatiaľ najnovšie nákupné centrum Nivy s plochou 70-tisíc štvorcových metrov. Centrum ľudí láka okrem obchodov na priestranný foodcourt či komunitnú oddychovú zónu v podobe zelenej strechy.
Momentálne najsilnejším bratislavským hráčom bude Eurovea, z ktorej sa po májovom otvorení novej časti stane najväčšie nákupné centrum na Slovensku s plochou takmer 80-tisíc štvorcových metrov. Eurovea navyše výrazne ťaží zo svojej polohy a silnou zbraňou bude aj dlhoočakávaný príchod írskeho reťazca Primark. Pribudnú nové kinosály a do nových priestorov sa presťahuje aj foodcourt.
Primark priláka do Bratislavy takmer polovicu Slovenska. Vyvolá nákupný turizmus, tvrdí expert
„V súčasnosti bude podľa môjho názoru nákupné centrum Eurovea mestským lídrom. Potenciál polohy pri Dunaji a rastúceho administratívno-obytného centra v zázemí i nápaditej architektúry ho na takúto pozíciu predurčuje,“ hovorí analytik obchodu Ľubomír Drahovský.
Projekt rozšírenia
Potenciál hlavného mesta z hľadiska obchodnej ponuky určenej na nákupy sa zvyšuje. Bratislava má oficiálne takmer pol milióna obyvateľov. Ak sa k tomu pripočítajú ľudia žijúci v meste bez trvalého pobytu a dochádzajúci za prácou, v pracovný deň môže byť v hlavnom meste 800-tisíc ľudí. Nové štruktúry formovania nákupných centier tak budú využívať čoraz viac svoju polohu i potenciál.
Z tohto pohľadu dnes podľa Ľ. Drahovského nie je počet nákupných centier rôznych veľkostí za hranicami efektívnosti. „Z hľadiska ich lokalizácie, architektonickej i servisnej jedinečnosti v tej-ktorej časti mesta budú musieť formovať svoju atraktívnosť. Zatiaľ počty nákupných centier rôznych formátov pre Bratislavu považujem za prijateľné s rezervami -potenciálneho rastu,“ myslí si analytik.
Na rozšírenie Eurovey už stihla zareagovať spoločnosť Wood & Company, ktorá vlastní bratislavský Aupark. Nákupné centrum Aupark, ležiace vedľa Sadu Janka Kráľa, oživuje projekt rozšírenia obchodného centra. Plánovaná výstavba má rozšíriť objekt smerom k Mostu SNP a prinesie takmer 10-tisíc štvorcových metrov novej plochy v podobe troch rozsiahlych obchodných formátov.
V obchodnom centre budú mať po novom zastúpenie kľúčové značky skupiny Inditex, ktoré zväčšia svoje predajne na formát flagship obchodov. Priestor sa však otvorí aj novým atraktívnym globálnym značkám. Stavebné práce sa už začali, predpokladané ukončenie je v závere budúceho roka.
„Rozšírenie centra je odpoveďou na dopyt po väčších obchodných formátoch aj na rastúci záujem nových značiek. Rozšírenie má podporiť kvalitu nakupovania, komfort zákazníkov a naše záväzky podporiť udržateľnú výstavbu a prevádzku,“ pripomína riaditeľka Auparku Bratislava Veronika Košická.
Príchod značiek
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?