Privátni klienti, ktorým poskytovali služby slovenské banky, sa správajú počas súčasnej krízy nejednoznačne. Časť z nich sa pokúšala na kríze zarobiť, iní majetok zabezpečovali aktívami, ktoré sa považujú za bezpečný prístav.
Klienti privátneho bankovníctva predovšetkým stoja na čele svojich firiem. Preto sa správali aj v súlade s tým, aby firmy udržali v čo najlepšej kondícii. „Časť zdrojov si ponechali v hotovosti pre prípad zhoršenia finančných tokov vo svojich spoločnostiach. Určitú časť investovali aj na akciovom trhu, ale do pozícií vstupovali s menšími sumami a nákup si rozdelili na viac tranží,“ hovorí Jozef Toman z oddelenia privátneho bankovníctva VÚB banky.
Privátny bankár poradí nielen s investovaním, zariadi aj vstupenky na koncert
Straty prišli
Napriek tomu, že bohatší ľudia sa snažili svoj majetok chrániť, množstvo z nich utrpelo výrazné straty. UniCredit Bank upozorňuje, že predovšetkým prudký februárový a marcový pokles na finančných trhoch a pokračujúca ekonomická neistota spôsobili mierny pokles majetku štyrom z desiatich klientov. Ukázal to prieskum, ktorý banka uskutočnila. Mierny pokles majetku eviduje približne u štyridsiatich percent klientov, ďalších štyridsať percent muselo čeliť stratám na úrovni od jedenásť do dvadsaťpäť percent.
Rovnako ako v iných časoch neistoty, aj teraz rastie záujem o zlato. Cena investičného zlata počas pandémie podľa J. Tomana narástla o viac ako 20 percent.
Americké akcie a ukážkové V
Napriek tomu je pre ľudí, ktorí majú k dispozícii peniaze, kríza predovšetkým príležitosťou. „Až tretina, 35 percent našich klientov, vnímala aktuálnu situáciu ako unikátnu investičnú príležitosť. Klienti sa viac zamerali tiež na akciové fondy, kde často volili cestu rozdelenia investície do niekoľkých postupných nákupov. Naďalej ostávajú populárne nehnuteľnosti,“ zdôrazňuje riaditeľ privátneho bankovníctva UniCredit Bank Jan Troníček.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?